ELEARNING.SK | PR SPRÁVY | GSGROUP | NAJDES.SK | BRIGÁDY, PRÁCA | GLOBALOFFICE.SK | REGISTRAČNÉ VIRTUÁlNE SÍDLO FIRMY | MINCE | CMS | ESHOP | TESTIVA
Prihlásenie:
>Staňte sa redaktorom eQuark.sk

eQuark.sk

Anketa

Ak by ste o tom mohli rozhodnúť práve vy, zaradili by ste Pluto opäť medzi planéty?

Quark

Môžu počítačové prezentácie sťažiť učenie?

12.6.2009 16:34:50 | Q
Science Daily | Počet zobrazení: 4101x

Asi všetci sme už zažili jednu z tých prezentácií, kde sú animované slajdy zaujímavejšie než prezentujúci. Tučné a hlučné nadpisy nám prilietajú zo všetkých strán, chutné kúsky koláčového diagramu prichádzajú na obrazovku po jednom a záplava šípok zahltí body, ktoré chce prezentujúci zvýrazniť.

 

Pridávajú však tieto vlastné prechody a animácie prednáške nejakú hodnotu, alebo sú skôr negatívnou záležitosťou, ktorá nás odpútava od informácií a negatívne vplýva na prezentované myšlienky?

Za posledných niekoľko rokov sa stal Microsoft PowerPoint nástrojom na vytváranie školských a inštruktážnych lekcií. Pre väčšinu z nás sú už dávno zabudnuté staré meotary s hlučným ventilátorom a nestálou horúcou žiarovkou, teleskopické ukazovátka a priesvitné fólie.

Namiesto nich používajú učitelia, rečníci a všetci, ktorí nám chcú prezentovať určité informácie počítačové programy. Podľa autorov výskumu publikovanom v časopise International Journal of Innovation and Learning používa mnoho učiteľov rozličné funkcie softvéru pravidelne v domnienke, že efekty podporia učenie študentov, pretože im zobrazujú informácie postupne.

Stephen Mahar z University of North Carolina a jeho kolegovia skúmali vplyv vlastných animácií v softvérových lekciách a overovali hypotézu, že tieto animácie môžu mať na učenie študentov v konečnom dôsledku negatívny vplyv.

Aby overili svoju hypotézu, vzali dve rovnaké prezentácie, ktoré sa líšili jedine v použití animácií. Od študentov potom chceli zopakovanie a zhrnutie oboch prednášok.

Vedci zistili značný rozdiel vo výkone študentov. Tí, ktorí videli prezentáciu bez animácií, dopadli v teste oveľa lepšie než tí, ktorých počas výkladu učiteľa sprevádzali animácie. Študenti si dokázali lepšie spomenúť na detaily statických grafov.

Animované slajdy, ktoré chcú prezentovať informáciu postupne, v skutočnosti vyžadujú viac koncentrácie, čo spôsobuje, že je takto prezentovaná informácie ťažšie zapamätateľná.

Hoci študentom sa animácie páčia, výskum je dôkazom, že nejde o nič iné ako o zábavné vyrušovanie. Vedci upozornili, že vhodnosť animácie testovali pri učení nových poznatkov. Ak by šlo o výučbu nových zručností, je možné, že by sa animované prezentácie osvedčili viac. Túto možnosť preskúmajú v najbližšej dobe.

originál článku

Zdieľaj článok
 
Hodnotenie: 4,02
Príspevok na titulke

Vyberte článok na titulku kliknutím na linku

 

www.brigada.sk - brigády, brigáda, práca, zamestnanie www.najdes.sk - katalóg, portál, vyhľadávač www.equark.sk - veda, výskum, technika www.uvery.sk - úvery, pôžičky, hypotéky www.elearning.sk - elearning, LMS, vzdelávanie, kurzy, elektronické vzdelávanie www.globaloffice.sk - registračné sídlo, virtuálna adresa a kancelária www.globalhosting.sk - domény, doména, webhosting, hosting www.globalweb.sk - CMS, WCMS, redakčný systém, publikačný systém www.globalshop.sk - internetový obchod, eshop, e-commerce Global Services Slovakia s.r.o. - www.gsgroup.sk, informačné systémy, portálové riešenia, intranety, web dizajn

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.