ELEARNING.SK | PR SPRÁVY | GSGROUP | NAJDES.SK | BRIGÁDY, PRÁCA | GLOBALOFFICE.SK | REGISTRAČNÉ VIRTUÁlNE SÍDLO FIRMY | MINCE | CMS | ESHOP | TESTIVA
Prihlásenie:
>Staňte sa redaktorom eQuark.sk

eQuark.sk

Anketa

Ak by ste o tom mohli rozhodnúť práve vy, zaradili by ste Pluto opäť medzi planéty?

Quark

Auto, ktoré si vyrába palivo

18.12.2009 13:05:51 | Q
Physorg | Počet zobrazení: 4432x

V Izraeli vyvinuli unikátny systém, ktorý dokáže vyrábať vodík v aute využijúc pri tom bežné materiály ako horčík alebo hliník. Systém rieši všetky komplikácie spojené s výrobou, transportom a uskladnením vodíka, ktorý by mali autá používať ako palivo. O niekoľko rokov by mohli tento systém využívať autá predávané za cenu bežných vozidiel, ktoré ale nebudú produkovať žiadne emisie

 

Vo svete sa po alternatívnom palive do automobilov začína pozerať stále viac ľudí. Spoločnosť IsraCast nedávno predstavili myšlienku využitia zinku na výrobu vodíka pomocou solárnej energie. Izraelská spoločnosť Engineuity teraz predstavuje iné riešenie. Amnon Yogev vyvinul metódu výroby a neustáleho prísunu vodíka a pary vo vnútri auta. Metódu možno využiť aj pri výrobe vodíka do palivových článkov.

Nové auto využíva na výrobu vodíka kovy ako horčík a hliník, ktoré sú vo forme dlhej cievky. Palivovú nádrž bežných áut nahradí zariadenie nazývané „Metal-Steam spaľovač“, ktorý oddelí vodík zo zohriatej vody. Princíp za technológiou je relatívne jednoduchý: vrch kovovej cievky sa vloží do spaľovača spolu s vodou, kde sa zahreje na veľmi vysokú teplotu. Atómy kovu sa naviažu na kyslík z vody. Tým sa uvoľnia molekuly vodíka a možno ich poslať do motora spolu s parou.

Pevný odpad z procesu vo forme oxidu železa možno neskôr na čerpacej stanici pozbierať a recyklovať pre ďalšie použitie v priemysle.

Doplnenie paliva bude tiež veľmi jednoduché. Vozidlo bude mať v sebe mechanizmus navíjania kovového drôtu na cievku a zvyšné oxidy kovov z nádrže vysaje vákuový vysávač.

Okrem zjavných výhod systému, ako lacné a dostupné palivo, produkcia vodíka „na palube“ a nulové emisie motora, je systém aj efektívnejší než iné vodíkové riešenia. Hlavným dôvodom je zlepšené využitie pary v systéme, ktoré zabezpečuje výkon auta porovnateľný s bežným vozidlom. Yogev povedal, že ich auto prejde medzi dvomi doplneniami paliva približne rovnakú vzdialenosť ako súčasné automobily. Jediným negatívom je hmotnosť kovovej cievky. Aby mohlo auto na vodíkový pohon prejsť rovnakú vzdialenosť ako dnešné vozidlá, potrebuje kovovú cievku, ktorá je trikrát tak ťažká než porovnateľná palivová nádrž. Hoci to môže znieť nepríjemne, vo väčšine automobilov by šlo o približne 100 kg navyše, čo by výkon auta nemalo výrazne ovplyvniť.

Najpríťažlivejším aspektom novej technológie je asi jej cena. Podľa Yogeva sú celkové náklady na prevádzku porovnateľné s bežnými automobilmi. A pri predpokladanom náraste cien ropy už nemusí trvať dlho, kým sa tieto nové automobily dostanú na skutočné cesty.

originál článku

Zdieľaj článok
 
Hodnotenie: 2,13
Príspevok na titulke

Vyberte článok na titulku kliknutím na linku

 

www.brigada.sk - brigády, brigáda, práca, zamestnanie www.najdes.sk - katalóg, portál, vyhľadávač www.equark.sk - veda, výskum, technika www.uvery.sk - úvery, pôžičky, hypotéky www.elearning.sk - elearning, LMS, vzdelávanie, kurzy, elektronické vzdelávanie www.globaloffice.sk - registračné sídlo, virtuálna adresa a kancelária www.globalhosting.sk - domény, doména, webhosting, hosting www.globalweb.sk - CMS, WCMS, redakčný systém, publikačný systém www.globalshop.sk - internetový obchod, eshop, e-commerce Global Services Slovakia s.r.o. - www.gsgroup.sk, informačné systémy, portálové riešenia, intranety, web dizajn

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.