10 spôsobov, ako vhodne využiť QR marketing
27.1.2012 09:41:59 | * qitnews | Počet zobrazení: 1131x
V každom časopise, letáku či inom propagačnom materiáli ich nachádzame. Sú zvláštnym typom čiarových kódov. Určite sa však aj vy pýtate, ako ich možno plnohodnotne využiť. Preto vám ponúkame základné informácie,ktoré môžu napomôcť.
QR kódy sa považujú za jeden z tohtoročných marketingových trendov. Hoci sme sa s nimi stretávali už od 90. rokov, až rozšírenie inteligentných telefónov nám ich umožňuje využívať v každodennom živote.
Tesco v Kórei predstavilo nový spôsob nakupovania, ktorý pozostáva z výberu žiadaného tovaru prostredníctvom reklamnej tabule, kde sú zobrazené produkty v reálnej veľkosti. Zákazník si naskenuje QR kódy žiadaných produktov a nákup mu je následne doručený priamo domov.
2. Bohatší zážitokNiektoré galérie a múzeá integrovali QR kódy v snahe poskytnúť návštevníkom viac informácií a kvalitnejší zážitok z návštevy. Vedľa exponátov tak nájdete QR kódy, ktoré obsahujú odkaz na audiovýklad alebo dodatočné informácie.
3. Efektívnejšia interakcia so zákazníkmiStarbucks využíva QR kódy na zefektívnenie interakcie so zákazníkmi. Nakupujúci nemusia čakať v rade na zaplatenie, na platbu môžu využiť aj mobilné zariadenie s aplikáciou a predplatenou kartou. Aplikácia takisto poskytuje informácie o ponúkaných produktoch.
4. Jednoduchšie ukladanie informáciíDegustujete vína a oslovilo vás niektoré z nich? Pokiaľ má na etikete QR kód, nemusíte si písať žiadne informácie, stačí priložiť telefón a všetko potrebné máte uložené v priebehu sekundy.
5. Odmena pre zákazníkovZaujímavú marketingovú kampaň spustili spoločnosti Mountain Dew a Taco Bell. Pohár s nápojom obsahoval QR kód, ktorý zákazníka po naskenovaní odmenil hudbou zadarmo. Výsledkom kampane bolo viac ako 200 000 stiahnutí.
6. Informácie v reálnom časeQR kódy môžu poskytovať aj informácie v reálnom čase. Vo Frankfurte ich využili vo vlakoch a cestujúci majú prístup k informáciám o prípojoch, špeciálnych udalostiach v meste a zaujímavých kultúrnych pamiatkach.
7. SúťažeVerizon využil QR kódy v nedávnej kampani, ktorá zvýšila ich predaje o 200 %. Princíp bol jednoduchý – zákazník naskenoval QR kód, ktorý automaticky zobrazil na jeho Facebooku informácie o súťaži a súťažný odkaz. Pokiaľ niektorý z jeho priateľov využil tento odkaz na kúpu telefónu, bol odmenený aj pôvodný zákazník. Výsledkom bol zisk 34 000 USD a o značke Verizon sa dozvedelo viac ako 25 000 nových používateľov Facebooku.
8. Darčeky s venovanímQR kódy možno využiť aj vo forme moderného venovania pri posielaní darčekov. Tento koncept počas minulých Vianoc využila spoločnosť JCPenney. Zákazníci mali možnosť nahrať hlasovú správu s venovaním, tá sa následne načítala po naskenovaní kódu.
9. Podpora Google mapsGoogle v rámci Ameriky vybral 100 000 populárnych spoločností, ktorým poslal etikety – tie obsahujú QR kód s priamym odkazom na bližšie informácie o danej spoločnosti.
10. Moderná pohľadnicaSlužba Spotify umožňuje vytvorenie modernej pohľadnice s odkazom na playlist vytvorený používateľom – ako inak – vo forme QR kódu.