Dočkáme sa v budúcnosti diaľnic pre elektromobily?

8.2.2012 16:45:21 | * q
re­views.cnet.com | Počet zobrazení: 1167x

Prob­lé­mom elek­tro­mo­bi­lov je ich do­bí­ja­nie. Ho­ci sa v niek­to­rých prí­pa­doch už za­čí­na expe­ri­men­to­vať s bez­drô­to­vým do­bí­ja­ním, tá­to tech­no­ló­gia stá­le eš­te nie je bez­chyb­ná. Tech­no­ló­gia WiT­ri­ci­ty pred­sta­vu­je po­ten­ciál­ne od­bú­ra­nie ob­me­dze­ní, kto­ré sú­vi­sia s kla­sic­kým spô­so­bom do­bí­ja­nia.

 

Ved­com zo Stan­for­du sa po­da­ri­lo kon­cept WiT­ri­ci­ty zlep­šiť a v teo­re­tic­kej ro­vi­ne za­bez­pe­čiť pre­nos 10 ki­lowat­tov elek­tric­kej ener­gie na vzdia­le­nosť tak­mer 2 met­re pri mi­ni­mál­nej stra­te.

No­vý, zdo­ko­na­le­ný kon­cept tech­no­ló­gie je za­tiaľ iba v teo­re­tic­kom štá­diu, si­mu­lá­cie sú však veľ­mi ná­dej­né - účin­nosť pre­no­su ener­gie by moh­la byť až 97 %. V ta­kom­to prí­pa­de by moh­la byť tech­no­ló­gia pou­ži­tá aj pri bu­do­va­ní „elek­tric­kých" di­aľ­nic a zá­ro­veň by pred­sta­vo­va­la aj veľ­ký po­ten­ciál pri vý­vo­ji auto­ma­ti­zo­va­ných vo­zi­diel. Prin­cíp bez­drô­to­vé­ho pre­no­su ener­gie je za­lo­že­ný na pou­ži­tí dvoch cie­vok - jed­na z nich ener­giu od­osie­la, dru­há, pri­pev­ne­ná nas­pod­ku auto­mo­bi­lu, ju pri­jí­ma. Sa­moz­rej­me, ce­lý kon­cept bu­de pot­re­bo­vať eš­te množ­stvo vý­sku­mu aj v sú­vis­los­ti s mag­ne­tic­kým po­ľom, kto­ré vzni­ká me­dzi obo­ma ciev­ka­mi, a je­ho prí­pad­ným škod­li­vým vply­vom na ľu­dí ale­bo iné elek­tric­ké sys­té­my.