ELEARNING.SK | PR SPRÁVY | GSGROUP | NAJDES.SK | BRIGÁDY, PRÁCA | GLOBALOFFICE.SK | REGISTRAČNÉ VIRTUÁlNE SÍDLO FIRMY | MINCE | CMS | ESHOP | TESTIVA
Prihlásenie:
>Staňte sa redaktorom eQuark.sk

eQuark.sk

Anketa

Ak by ste o tom mohli rozhodnúť práve vy, zaradili by ste Pluto opäť medzi planéty?

Quark

Nový koncept od BMW

10.4.2012 15:47:40 | * q
| Počet zobrazení: 1343x

Sotva rok po uvedení BMW i8 Concept s usporiadaním interiéru 2+2, BMW predstavuje druhý variant tohto inovatívneho hybridného športového vozidla. Presne ako jeho kupé súrodenec, aj toto emotívne nabité auto kombinuje inteligentnú ľahkú konštrukciu s pokrokovou pohonnou technológiou eDrive, pričom jeho otvorená dvojmiestna konfigurácia prináša ešte intenzívnejšie jazdné zážitky. V porovnaní s kupé variantom má o niečo kratší rázvor aj celkovú dĺžku. Atraktívnymi prvkami jeho dizajnu sú dohora sa otvárajúce dvere bez okien a priehľadná sklenená zadná kapota. Pod ňou sú uložené dve elektrické kolobežky, dokladujúce po vizuálnej stránke faktor zábavnej mobility.

 

Auto je postavené na inovatívnej architektúre LifeDrive, ktorá je spojením dvoch funkčných jednotiek. Modul Life, vytvorený z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP, karbón), dáva vozidlu extrémne ľahký priestor pre posádku. Modul Drive, primárne vyrobený z hliníkových komponentov, spája všetky jazdné funkcie automobilu: pohon, podvozok, a bezpečnostnú štruktúru. Rozsiahle využitie high-tech materiálov umožňuje tomuto inovatívnemu konceptu vstúpiť na neprebádanú pôdu po stránke minimalizácie hmotnosti, štrukturálnej tuhosti bezpečnosti pri kolízii. To je dobrá správa nielen pre dynamiku vozidla, ale aj pre jeho dojazd a spotrebu paliva.

Presne tak ako kupé, aj tento koncept s pohonom eDrive je plug-in hybrid. Kombinuje dva zdroje energie a využíva optimálnym spôsobom špecifické výhody elektromotora aj spaľovacieho motora. Elektrický motor s výkonom 96 kW (131 k) na prednej náprave pracuje v tandeme s turbodúchadlom prepĺňaným benzínovým trojvalcom, ktorý svoj výkon 164 kW (223 k) posiela na zadné kolesá. Obe pohonné jednotky pochádzajú z vlastného vývoja BMW. Spolu generujú maximálny systémový výkon 260 kW (354 k) a najvyšší krútiaci moment 550 Nm. To postačuje na akceleráciu 0-100 km/h za 5 sekúnd a elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Napriek tejto dynamike spaľuje vozidlo iba 3 litre benzínu na 100 km/h, podľa testovacieho cyklu EU.

Elektrickému motoru dodáva energiu lítium-iónová batéria, ktorú je možné plne dobiť z bežnej domácej elektrickej siete za menej než dve hodiny. Vysokovýkonná batéria je uložená v energetickom tuneli, medzi modulom prednej a zadnej nápravy, aby sa čo najviac znížilo ťažisko vozidla a aj takýmto spôsobom sa maximalizovala jazdná dynamika. Priestorovo úsporné a dobre vyvážené umiestnenie tohto a aj ďalších komponentov pohonu, umožnilo otvorenému športovému konceptu dosiahnuť ideálny pomer rozloženia hmotnosti na nápravy 50:50. S plne nabitou batériou dokáže čisto na elektrický pohon prejisť až 30 km. V prípade potreby generuje vysokonapäťový alternátor, pripojený k spaľovaciemu motoru, dodatočnú energiu, ktorá sa následne ukladá do hybridnej batérie. Táto funkcia predlžujúca dojazd zároveň predlžuje intervaly návštevy dobíjacej stanice.

Ďalším špeciálnym prvkom tohto priekopníka z Mníchova je jeho schopnosť posielať pohon na prednú, zadnú, alebo obe nápravy súčasne. Inteligentná riadiaca elektronika zaručí optimálnu konfiguráciu pohonu pre každú jazdnú situáciu. Vodič môže sledovať aktuálne aktívny režim pohonu a činnosť jeho dvoch zdrojov na veľkom informačnom displeji v kokpite. Navyše, elektronické systémy zaručia maximálnu rekuperáciu energie pri brzdení alebo pri jazde s uvoľneným pedálom akcelerátora. To všetko znamená, že si vodič môže vychutnať maximálnu dynamiku, bezkonkurenčnú smerovú stabilitu a minimálnu spotrebu aj emisie, za každých okolností.
V interiéri prinášajú značnú dávku športovosti nové materiály a farebná koncepcia. Zrejmá je jednoznačná orientácia kokpitu na vodiča a nízka pozícia sedenia. Všetky ovládacie prvky boli navrhnuté tak, aby ešte viac oživili jazdný zážitok. Palubný displej s uhlopriečkou 22,4 cm zobrazuje všetky relevantné jazdné informácie trojrozmerne a vo vysokom rozlíšení. Vodičovi umožní sledovať aktuálny status hybridného systému, poskytuje tiež platformu pre navigačný systém a jeho menu. Využíva inovatívne funkcie konektivity, aby zabezpečil vodičovi prepojenie s jeho životom mimo vozidla. Vďaka tomu má vodič vždy dokonalý prehľad o činnosti spaľovacieho aj elektrického motora a dokáže tiež sledovať energetické toky v rámci pohonného systému.

Prístrojový panel zobrazuje dôležité údaje o jazde pomocou dvoch elíps variabilného tvaru. Displej efektivity, umiestnený vedľa digitálneho rýchlomera, umožňuje vodičovi sledovať aktuálne spotrebovávané množstvo energie, alebo jej opätovné získavanie pri procese rekuperácie. Displej okrem toho obsahuje extra navigačné detaily a informácie o dojazde vozidla na čisto elektrický pohon, o dojazde pri pohone spaľovacím motorom, ako aj o dojazde pri ich kombinácii. Keď vodič aktivuje energeticky úsporný ECO PRO režim, displej sa zafarbí na modro, čím signalizuje zmenu pracovného módu, pričom svoj vzhľad zmenia aj elipsy. Voľba režimu SPORT pre zmenu odmení vodiča emotívnou oranžovou farbou. Okrem zmeny farby displej tiež poskytuje informácie, prispôsobené zvolenému jazdnému režimu, pre čo najefektívnejšiu pomoc vodičovi.
BMW i vyvíja množstvo inovatívnych funkcií konektivity, ktoré zabezpečia dokonalé spojenie medzi automobilom a životom jeho majiteľov mimo vozidla. Diaľkové funkcie prístupné cez smartfón pomôžu užívateľom nájsť svoje vozidlo na veľkých parkoviskách (CarFinder), zobrazia najbližšie čerpacie stanice, umožnia dobíjať batériu v prednastavených časoch a informovať vodiča o aktuálnom stave vozidla. Navyše, batéria a interiér sa dajú uviesť už v predstihu pred jazdou do ideálnej teploty. Funkcia Last Mile Navigation pre zmenu pomôže vodičovi po zaparkovaní vozidla pokračovať do úplného cieľa cesty pešo, vďaka inštrukciám o trase, preneseným do smartfónu. Intermodálne plánovanie trasy efektívne integruje vozidlo do siete verejnej dopravy a poskytne informácie o aktuálnych možnostiach parkovania v cieľovej destinácii.

picture
picture
 
picture
 
Zdieľaj článok
 
Hodnotenie: 2,82
Príspevok na titulke

Vyberte článok na titulku kliknutím na linku

 

www.brigada.sk - brigády, brigáda, práca, zamestnanie www.najdes.sk - katalóg, portál, vyhľadávač www.equark.sk - veda, výskum, technika www.uvery.sk - úvery, pôžičky, hypotéky www.elearning.sk - elearning, LMS, vzdelávanie, kurzy, elektronické vzdelávanie www.globaloffice.sk - registračné sídlo, virtuálna adresa a kancelária www.globalhosting.sk - domény, doména, webhosting, hosting www.globalweb.sk - CMS, WCMS, redakčný systém, publikačný systém www.globalshop.sk - internetový obchod, eshop, e-commerce Global Services Slovakia s.r.o. - www.gsgroup.sk, informačné systémy, portálové riešenia, intranety, web dizajn

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.