ELEARNING.SK | PR SPRÁVY | GSGROUP | NAJDES.SK | BRIGÁDY, PRÁCA | GLOBALOFFICE.SK | REGISTRAČNÉ VIRTUÁlNE SÍDLO FIRMY | MINCE | CMS | ESHOP | TESTIVA
Prihlásenie:
>Staňte sa redaktorom eQuark.sk

eQuark.sk

Anketa

Ak by ste o tom mohli rozhodnúť práve vy, zaradili by ste Pluto opäť medzi planéty?

Quark
picture

Výskum spoločnosti Intel potvrdzuje, že technologickí nadšenci a ich postoje sa menia: mladí tretieho tisícročia sú zaťažení na technológie, ženy preberajú technologickú pochodeň, tok digitálnych dát predstavuje nekonečné množstvo informácií

6.11.2013 22:28:56 | Ján Klučár
Intel | Počet zobrazení: 8600x

Nová štúdia, ktorú na popud spoločnosti Intel Corporation vykonala Penn Schoen Berland, skúmala všeobecné postoje k technologickým inováciám. Štúdia spochybňuje existujúce predstavy o technologických zvyklostiach. Výskum ukazuje, že mladí tretieho tisícročia (vo veku 18 až 24 rokov) sú súčasnou technológiou nadšení najmenej, zároveň sú však optimistickí pre technológie budúcnosti, ktoré vidia ako viac personalizované, zatiaľ čo ženy rozvíjajúcich sa trhov sú vo veci technologických inovácií optimistické výrazne. Požiadavka mladých tretieho tisícročia znie: Mladí ľudia chcú maximálne personalizovanú výpočtovú techniku. Inovačný barometer spoločnosti Intel (Intel Innovation Barometer) prezrádza, že mladí tretieho tisícročia sú v skutočnosti v ostrom kontraste s všeobecnou predstavou o týchto „digitálnych domorodcoch“, ktorí sa nedokážu technológiami nasýtiť. Väčšina z nich sa zhoduje na tom, že technológie robia ľudí menej osobnými, ako aj to, že spoločnosť vo všeobecnosti technológie preceňuje.

 

Mladí tretieho tisícročia veria, že technológie rozvíjajú ich osobné vzťahy (69 %) a vyjadrili nádej, že inovácie v oblasti technológií budú mať pozitívny vplyv na vzdelanie (57 %), dopravu (52 %) a zdravotníctvo (49 %). Táto generácia je zároveň ochotnejšia anonymne zdieľať dátumy narodenia, GPS záznamov a históriu online nakupovania, v prípade, že to povedie k zvýšeniu úžitku.

"Na prvý pohľad sa môže zdať, že mladí tretieho tisícročia technológie v podstate odmietajú, v skutočnosti som presvedčená, že realita je zložitejšia a zaujímavejšia," vraví Dr. Genevieve Bell, antropologička a riaditeľka Intel Labs pre výskum vzájomných súvislostí a skúseností (Interaction and Experience Research). "Iný spôsob, ako si fakty vysvetliť je, že mladí túžia po technológiách, ktoré pre nich robia viac. Je teda našou úlohou a zároveň obrovskou výzvou, aby technológie boli viac osobné a menej zaťažujúce."

Mladí chcú technológie, ktoré urobia ich život lepším, jednoduchším a zábavnejším. Osemdesiat šesť percent verí, že technologické inovácie povedú k tomu, že život bude jednoduchší a viac ako jedna tretina je presvedčená, že technológie by ich mali poznať v zmysle vyhodnotenia ich správania a preferencií. Chcú zážitok, ktorý im pomôže byť lepšími.

Prieskum ukázal, že staršie ženy a osoby, ktoré žijú v rozvíjajúcich sa trhoch, sú nadšené úlohou, akú technológie v ich živote zohrávajú. Vo všeobecnosti sú ženy nad 45 rokov ochotnejšie než tie mladšie povedať, že ľudia nepoužívajú technológie v dostatočnej miere. Zároveň sú presvedčené a tvrdia, že technológie pomáhajú ľuďom prehlbovať vzťahy.

Technologické nadšenkyne z radov žien sú výraznejšie zastúpené v rozvíjajúcich sa trhoch, akým je napríklad Čína. 7 z 10 žien vo veku nad 45 rokov verí, že ľudia nepoužívajú technológie dostatočne. Ženy v rozvíjajúcich sa trhoch sú presvedčené, že technologické inovácie zlepšia oblasť vzdelávania (66 %), dopravy (58 %), práce (57 %) a zdravotníctva (56 %).

Ženy v rozvíjajúcich sa trhoch sú ochotnejšie prijať technológie, ktoré by iní mohli považovať za príliš osobné, s cieľom zlepšiť svoje užívateľské skúsenosti: softvér, ktorý odsleduje pracovné návyky (86 %), študijné návyky študentov (88 %), prípadne inteligentné oblečenie, ktoré sleduje ich zdravie (77 %).

"Ženy sa už historicky stali vášnivými užívateľkami technológií, v prípade, že tieto riešia problémy alebo pomáhajú pri organizácií života a rodiny, či vystupujú v úlohe pomôcky, ktorá šetrí čas," dodáva Dr. Bell. "Zároveň sa musím pýtať, či tieto skutočnosti poukazujú na fakt, že ženy sú optimisticky zmýšľajúce vo veci technologických inovácií preto, že vidia ako začínajú plniť prísľub zlepšenia kvality života, pomáhajú s našimi špecifickými záujmami a potrebami, čo ženy ako aj muži považujú za prínosné. "

Výskum ukázal, že ľudia s vysokými príjmami sú najviac ochotní anonymne zdieľať osobné údaje, ako sú napríklad výsledky laboratórnych testov, či cestovné informácie. Rovnako radi vlastnia technologicky vyspelé zariadenia a sú v kontakte s technológiou ako takou na pravidelnej báze.

Výskum zároveň dokázal, že je možné iniciovať zdieľanie dát, a to motivovať konkrétnou výhodou. Napríklad znížiť náklady na lieky výmenou za zdieľanie osobných informácií. V tomto prípade sa percento nízkopríjmového spotrebiteľa, ktorý predtým nechcel svoje dáta zdieľať, výrazne zvyšuje, zo 66 % na 80 %.

Poukázanie na osobný prospech je najpresvedčivejším spôsobom, ako preklenúť priepasť medzi tými, ktorí budú, či nebudú zdieľať informácie. Rovnako účinné je ukázať spoločenské výhody, ako napríklad zlepšenie zdravotnej starostlivosti, či zníženie nákladov na cestovné do zamestnania.

„Potreba ukázať osobitý význam a dôležitosť nebola pre odvetvie technológií nikdy výraznejšia“, tvrdí Dr. Bell. "Počúvať, čo ľudia naozaj chcú a vytvárať technológie, ktoré sa prispôsobia širokej palete osobných skúseností, to je budúcnosť technológií."

Zdieľaj článok
 
Hodnotenie: 4,16
Príspevok na titulke

Vyberte článok na titulku kliknutím na linku

 

www.brigada.sk - brigády, brigáda, práca, zamestnanie www.najdes.sk - katalóg, portál, vyhľadávač www.equark.sk - veda, výskum, technika www.uvery.sk - úvery, pôžičky, hypotéky www.elearning.sk - elearning, LMS, vzdelávanie, kurzy, elektronické vzdelávanie www.globaloffice.sk - registračné sídlo, virtuálna adresa a kancelária www.globalhosting.sk - domény, doména, webhosting, hosting www.globalweb.sk - CMS, WCMS, redakčný systém, publikačný systém www.globalshop.sk - internetový obchod, eshop, e-commerce Global Services Slovakia s.r.o. - www.gsgroup.sk, informačné systémy, portálové riešenia, intranety, web dizajn

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.