ELEARNING.SK | PR SPRÁVY | GSGROUP | NAJDES.SK | BRIGÁDY, PRÁCA | GLOBALOFFICE.SK | REGISTRAČNÉ VIRTUÁlNE SÍDLO FIRMY | MINCE | CMS | ESHOP | TESTIVA
Prihlásenie:
>Staňte sa redaktorom eQuark.sk

eQuark.sk

Anketa

Ak by ste o tom mohli rozhodnúť práve vy, zaradili by ste Pluto opäť medzi planéty?

Quark

Optimizmus nie je vždy zdravý

5.12.2007 12:21:32 | Q
Physorg | Počet zobrazení: 2612x

Ľudia sa snažia byť optimistickí a veria, že v budúcnosti budú robiť veci lepšie ako v minulosti. Nový výskum vedcov z chicagskej univerzity ale ukázal, že tento optimizmus nás môže viesť k robeniu rýchlych a neuvážených rozhodnutí, ktoré sa nezhodujú s našimi dlhodobými cieľmi.

 

Vedci sa snažili identifikovať ako pracujú rôzne postoje v konjunkcii s optimizmom. Zistili, že ak ľudia uvažujú o cieli z pohľadu pokroku, robia skôr škodlivé rozhodnutia – napríklad zjedenia nezdravej cukrovinky. Ak sa však ľudia zamerajú priamo na cieľ, vyberú si správanie, ktoré sa s ním viac zhoduje.

„Ak je, napríklad, cvičenie krokom k cieľu byť zdravým, návšteva telocvične vyvoláva pocit naplnenia len čiastkového cieľa a ospravedlňuje vychutnanie veľkého koláča,“ vysvetľujú výskumníci. „Naopak, ak je cvičenie súčasťou cieľa byť zdravý, návšteva telocvične, ktorá znamená udržanie zdravia, je dôležitá a preto neospravedlňuje žiadne správanie, ktoré môže spomaliť cestu k celkovému konečnému cieľu.“

Počas prvého výskumu požiadali vedci skupinu dobrovoľníkov aby určili ako často boli v telocvični za posledný rok. Ďalšia skupina mala odhadnúť, ako často budú v telocvični v budúcom roku. Tí, ktorý mali uvažovať nad cvičením v budúcnosti si skôr vybrali na pitie fľašu vody skôr ako sladkú malinovku na rozdiel od ľudí, ktorí cvičenie ukončili.

Podobne aj v ďalšom experimente mali účastníci písať o procese alebo ukončení cvičenia v telocvični. Potom mali určiť dĺžku trvania ich ďalšieho cvičenia a vyplniť dotazník, ktorý meral ich záujem o zdravé jedlo.

„Relatívne málo vieme o tom, ako optimistické predstavy o budúcich cieľoch ovplyvňujú naše aktuálne správanie a aký bude jeho vplyv na celkový výsledok,“ píšu vo svojej práci vedci. „Na základe nášho výskumu by mali napríklad obchodníci zvážiť nielen aktuálnu zdanlivú výhodnosť ponuky, ale aj jej vplyv vzhľadom na minulé a budúce možné ponuky a rozhodnutia.“

originál článku

Zdieľaj článok
 
Hodnotenie: 2,36
Príspevok na titulke

Vyberte článok na titulku kliknutím na linku

 

www.brigada.sk - brigády, brigáda, práca, zamestnanie www.najdes.sk - katalóg, portál, vyhľadávač www.equark.sk - veda, výskum, technika www.uvery.sk - úvery, pôžičky, hypotéky www.elearning.sk - elearning, LMS, vzdelávanie, kurzy, elektronické vzdelávanie www.globaloffice.sk - registračné sídlo, virtuálna adresa a kancelária www.globalhosting.sk - domény, doména, webhosting, hosting www.globalweb.sk - CMS, WCMS, redakčný systém, publikačný systém www.globalshop.sk - internetový obchod, eshop, e-commerce Global Services Slovakia s.r.o. - www.gsgroup.sk, informačné systémy, portálové riešenia, intranety, web dizajn

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.