On-line kurzy nie sú pre každého

28.2.2008 12:16:59 | Q
Science Daily | Počet zobrazení: 1184x

Od 90. rokov minulého storočia poznáme on-line kurzy, ktoré sú možnosťou pre pracujúcich dospelých ľudí doplniť si vzdelanie z pohodlia svojho domova. Ukazuje sa ale, že to nie je pre všetkých najlepšie riešenie. Vedci z univerzity v Missouri zistili, že niektorí študenti týchto kurzov dosahujú úspech jednoduchšie ako iní.

 

Shawna L. Stricklandová študovala demografiu a typy osobností študentov dištančných kurzov. „Nenašla som koreláciu medzi štýlom učenia a úspechom. Zistila som ale, že úspešný dištančný študent má približne rovnaké vlastnosti ako úspešný denný študent,“ povedala.

Dištančné kurzy ukončí úspešne len asi 30% účastníkov. Vyučujúcim by pomohlo viac znalostí o vlastnostiach študentov, aby mohli čo najefektívnejšie zostaviť dištančné kurzy. Podľa Stricklandovej je základným predpokladom úspechu v takomto kurze prebiehajúcom bez inštitucionálnej podpory a v izolácii odhodlanosť a zodpovednosť.

„Úspech dištančného vzdelávania závisí na komunikácii medzi učiteľmi, žiakmi a inštruktormi,“ povedala Stricklandová. „Pre dosiahnutie úspechu je nevyhnutné zohľadniť potreby každého študenta od prípadu k prípadu.“

Strisklandová zistila, že úspech v dištančnom štúdiu zrejme súvisí s typom osobnosti študenta. Tiché a introvertné osoby zvládajú tento typ rozširovania svojich vedomostí lepšie. Plachý ľudia by sa v normálnej triede do diskusií a vyučovacieho procesu nezapájali. Anonymita on-line kurzov im poskytuje lepší priestor na sebarealizáciu.

„Dištančné vzdelávanie dovoľuje študentovi prekonať tradičné bariéry ako miesto, hendikep, časový posun alebo rodinné väzby,“ povedala Stricklandová. „Nie každý študent ale bude v tomto prostredí úspešný.“

originál článku