ELEARNING.SK | PR SPRÁVY | GSGROUP | NAJDES.SK | BRIGÁDY, PRÁCA | GLOBALOFFICE.SK | REGISTRAČNÉ VIRTUÁlNE SÍDLO FIRMY | MINCE | CMS | ESHOP | TESTIVA
Prihlásenie:
>Staňte sa redaktorom eQuark.sk

eQuark.sk

Anketa

Ak by ste o tom mohli rozhodnúť práve vy, zaradili by ste Pluto opäť medzi planéty?

Quark

Digitálne pirátstvo môže spoločnostiam pomáhať

18.3.2008 10:43:08 | Q
Physorg | Počet zobrazení: 1622x

Nelegálne kopírovanie softvéru, hudby alebo filmov, tzv. digitálne pirátstvo, môže mať pozitíva pre postihnuté spoločnosti.

 

Ekonómka pôsobiaca na Oxfordskej univerzite, Karen Croxonová, povedala, že pirátstvo nutne nemusí zničiť zisk, ale piráti môžu v skutočnosti pomôcť produkt, ktorý kradnú, spropagovať.

Croxonová povedala: „Digitálne pirátstvo je považované za nebezpečenstvo pre celý priemysel. Prirodzenou otázkou teda je: Prečo niektoré spoločnosti vyvíjajú zložité technológie chrániace ich produkty pred kopírovaním, kým iné tomu neprikladajú až taký význam?“

Croxonová tvrdí, že pirátstvo je nebezpečenstvom pre zisk len v prípade, že si produkt nelegálne skopírujú aj ľudia, ktorí by si ho inak kúpili. Na každom trhu existujú takí, ktorým sa produkt páči, ale nikdy by si ho nekúpili. Ich pirátstvo teda nemôže uškodiť predajcovi.

Práve naopak: Ako každý spotrebiteľ, aj pirát bude hovoriť iným o svojich skúsenostiach s produktom, čo biznisu v konečnom dôsledku môže pomôcť. Odkaz zákazníkov je podľa štúdií pre úspech predaja veľmi dôležitý a pirátstvo ho zabezpečuje bez ďalšej propagácie.

Croxonová premýšľa aj o túžbe získať produkt nelegálnou cestou. Závisí to podľa nej od mnohých vlastností osobnosti. Dôležitými črtami sú podľa nej hodnota času, strach pred postihmi a morálne hodnoty. Modelovanie správania sa ľudí kopírujúcich hudbu a filmy jej umožňuje predpovedať rozdiely na trhu, hrozby pre predávajúcich a ich optimálne reakcie v rôznych prípadoch.

Napríklad počítačové hry sú veľmi chránené, pretože ide o produkty určené pre mladých ľudí. Mladší ľudia majú o hry záujem, ale majú viac času a neboja sa kopírovať nelegálny obsah. Pirátstvo je pre nich lacnejšie, ale ich pirátstvo je v konečnom dôsledku pre trh škodlivé, pretože mu neposkytuje žiadne výhody. Aj preto vychádza najväčšia snaha o boj proti digitálnym pirátom oblasti herného priemyslu.

Na druhej strane sú výrobcovia ekonomického softvéru, ktorí sa až tak nesnažia chrániť svoje produkty pred pirátstvom, hoci dôvody nemusia byť zrejmé. Model Croxonovej poskytol jedno z vysvetlení. Profesionálni používatelia si softvér vážia viac ako napríklad študenti. Preto sa skôr zameriavajú na legálne verzie produktov.

Croxonová vysvetľuje: „Výrobcovia softvéru, ktorí majú okruh verných zákazníkov, sa o svoje zisky nemusia strachovať. Tí, ktorí si softvér ukradnú, väčšinou študenti, by si ho nikdy nekúpili, takže mu len robia reklamu. To vysvetľuje, prečo sa obchodné spoločnosti nesnažia chrániť ich produkty, tak ako napríklad výrobcovia počítačových hier.“

originál článku

Zdieľaj článok
 
Hodnotenie: 2,04
Príspevok na titulke

Vyberte článok na titulku kliknutím na linku

 

www.brigada.sk - brigády, brigáda, práca, zamestnanie www.najdes.sk - katalóg, portál, vyhľadávač www.equark.sk - veda, výskum, technika www.uvery.sk - úvery, pôžičky, hypotéky www.elearning.sk - elearning, LMS, vzdelávanie, kurzy, elektronické vzdelávanie www.globaloffice.sk - registračné sídlo, virtuálna adresa a kancelária www.globalhosting.sk - domény, doména, webhosting, hosting www.globalweb.sk - CMS, WCMS, redakčný systém, publikačný systém www.globalshop.sk - internetový obchod, eshop, e-commerce Global Services Slovakia s.r.o. - www.gsgroup.sk, informačné systémy, portálové riešenia, intranety, web dizajn

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.