ELEARNING.SK | PR SPRÁVY | GSGROUP | NAJDES.SK | BRIGÁDY, PRÁCA | GLOBALOFFICE.SK | REGISTRAČNÉ VIRTUÁlNE SÍDLO FIRMY | MINCE | CMS | ESHOP | TESTIVA
Prihlásenie:
>Staňte sa redaktorom eQuark.sk

eQuark.sk

Anketa

Ak by ste o tom mohli rozhodnúť práve vy, zaradili by ste Pluto opäť medzi planéty?

Quark

Rozumne alebo náhodne? Ako posielame e-maily?

22.11.2008 16:37:39 | Q
Science Daily | Počet zobrazení: 1517x

Za posledných desať rokov sa e-mail zmenil z novinky na nutnosť. Čo bolo kedysi len zábavou, je dnes dôležitou formou komunikácie a na odpoveď čaká každodenne množstvo správ.

 

Ako ľudia na tieto e-maily reagujú? Správajú sa racionálne, odpovedajú najskôr na tie najdôležitejšie, čím tento proces zefektívňujú? Alebo posielajú správy náhodne keď sú pri počítači, alebo keď majú čas bez ohľadu na efektivitu?

Tieto otázky si kládol prof. Luis Amaral z Northwestern University v USA. Po preskúmaní e-mailov prijatých a poslaných z viac ako 3000 účtov počas troch mesiacov vytvorili matematický model, ktorý ukázal, že ľudia posielajú e-maily náhodne ale v cykloch.

Amaral povedal, že model vytvoril po prečítaní článku, ktorý tvrdil, že ľudia pri posielaní e-mailov používajú rozum a správajú sa racionálne. „Nesúhlasil som s tým, pretože ja to určite nerobím rozumne,“ povedal. Ak by však bol správny náhodný model, musel by existovať medzi správami typický interval čo nebolo z analyzovaných údajov zrejmé. Amaral skúmal, či je možné, že ľudia e-maily posielajú náhodne a majú aj nenáhodné intervaly, v ktorých e-maily neposielajú.

Ukázalo sa, že odpoveď je skutočne jednoduchá: Ľudia neposielajú e-maily, keď spia. „Počas dňa posielate maily, potom prídete domov, alebo odcestujete na víkend a e-maily neposielať,“ povedal Amaral. „Údaje boli staré niekoľko rokov z čias, keď väčšina ľudí ešte internet doma nemala.“

Výsledkom bol model, v ktorom ľudia posielajú e-maily náhodne, ale pravdepodobnosť ich aktivity závisí od času. Ak by to bolo v strede noci, pravdepodobnosť by sa blížila nule. Počas víkendu je pravdepodobnosť nižšia ako cez týždeň.

„Model vysvetľuje všetky získané údaje a ukazuje, že ľudia využívajú určité služby v cykloch,“ povedal Amaral. „Môžete potom na základe týchto cykloch robiť predpovede. V dopyte existujú napriek náhodnosti určité maximá, ktoré sa ako náhodné neukazujú.“ Model je teda použiteľný aj v iných oblastiach obchodu a služieb.

„Ak viete, ako ľudia používajú určitú službu, môžete lepšie plánovať potrebnú kapacitu a vylepšiť systém aby všetky požiadavky zvládal,“ povedal Amaral. „Tiež vás to učí spolupracovať so systémom - dobrý čas na poslanie e-mailu je ten, v ktorom adresát prichádza do práce.“

originál článku

Zdieľaj článok
 
Hodnotenie: 1,69
Príspevok na titulke

Vyberte článok na titulku kliknutím na linku

 

www.brigada.sk - brigády, brigáda, práca, zamestnanie www.najdes.sk - katalóg, portál, vyhľadávač www.equark.sk - veda, výskum, technika www.uvery.sk - úvery, pôžičky, hypotéky www.elearning.sk - elearning, LMS, vzdelávanie, kurzy, elektronické vzdelávanie www.globaloffice.sk - registračné sídlo, virtuálna adresa a kancelária www.globalhosting.sk - domény, doména, webhosting, hosting www.globalweb.sk - CMS, WCMS, redakčný systém, publikačný systém www.globalshop.sk - internetový obchod, eshop, e-commerce Global Services Slovakia s.r.o. - www.gsgroup.sk, informačné systémy, portálové riešenia, intranety, web dizajn

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.