ELEARNING.SK | PR SPRÁVY | GSGROUP | NAJDES.SK | BRIGÁDY, PRÁCA | GLOBALOFFICE.SK | REGISTRAČNÉ VIRTUÁlNE SÍDLO FIRMY | MINCE | CMS | ESHOP | TESTIVA
Prihlásenie:
>Staňte sa redaktorom eQuark.sk

eQuark.sk

Anketa

Ak by ste o tom mohli rozhodnúť práve vy, zaradili by ste Pluto opäť medzi planéty?

Quark

Prečo sa mladí nehrnú na štúdium techniky?

30.8.2010 09:22:25 | Emil Grondžak-Millý | Počet zobrazení: 2006x

Je to veľmi jednoduché. V minulosti neboli absolventi technických štúdií spravodlivo finančne ohodnotení. Je síce pravda, že vtedy, okrem hercov a umelcov nebol poriadne zaplatený nikto, no predsa „pán doktor“ znie inak, významnejšie, dôležitejšie a honosnejšie, ako „inžinier“.

Okrem toho, v minulosti vari iba lekári a sem tam učitelia dostávali úplatky. Tie niekdajšie sa síce nedajú porovnať s dnešnými, obvykle to bola fľaša vína, alebo whisky. Povráva sa, že whisky sa k nám dovážala práve preto, aby bolo čo dávať lekárom či iným úplatkom požadujúcim profesiám. Doma sme hovorili o jednom chirurgovi, ktorý bral peniaze za operácie, povedal aj koľko treba dať, ale vzal ich až keď pacient odchádzal z nemocnice. No myslím, že rozhodujúcim dôvodom na úplatky vtedy aj dnes bola MATEMATIKA. Humanitné predmety chodili študovať najmä tí, ktorým nevoňala. To platí aj dnes. O dnešných úplatkoch však radšej nehovorme, pretože nadobudli galaktické rozmery. Dnes majú záujemcovia o vzdelanie aj iné možnosti, ako získať potrebný diplom. V skutočnosti nejde o dychtivých študentov, ale ľudí, ktorí vedia, že u nás sa diplom dá kúpiť. Je zopár tzv. vysokých škôl, kde treba na začiatku platiť a potom si už len prísť zapísať skúšky. Vraj skúšku nespraví iba ten, kto nepríde s indexom.
To, že matematika robí mnohým problémy majú na svedomí aj mnohí herci, umelci alebo športovci, ktorí sa v médiách či na besedách dokonca pretekajú v tom, kto bol na základnej a strednej škole z matematiky a fyziky hlúpejší. Druhá a vážnejšia príčina je v učiteľoch. Myslím si, že jednotku z matematiky nemôže mať každý žiak či študent. No, trojku by mal pri dobrých pedagógoch dokázať získať každý. Reči o matematických bunkách sú nezmysel, podporovaný a šírený lenivými žiakmi, ktorých slabí kantori nedokázali pre predmet nadchnúť, nesprotiviť im ho.

Takže?
Na prvom mieste je vzdelávanie v nižších ročníkoch základnej školy a postupné budovanie matematického aparátu. Je dôležité vytvoriť v spoločnosti atmosféru, že tí čo rozumejú matematike, nie sú „kockaté hlavy“ ako pejoratívna charakteristika, naopak, že patria k študentskej elite.

Hodnotenie: 2,68
Príspevok na titulke

Vyberte článok na titulku kliknutím na linku

 

Súvisiace blogy:

Žiadne súvisiace položky
 
Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.