
INFOWARE 12/2012
V decembrovom vydaní magazínu INFOWARE sa pozrieme na prehľad nástrojov, poskytovateľov, možností a cien služieb business intelligence. Poradíme ako na systémovú integráciu a prechod na cloud computing. Dáme vám niekoľko tipov, ako zabrániť zamestnancom v neželaných aktivitách či ako na tímovú spoluprácu prostredníctvom aplikácií.
Téma čísla: Business intelligence
Stojíte pred rozhodnutím o novom BI nástroji? Či už hľadáte náhradu za zastaralé riešenie, ktoré neplní svoju funkciu a frustruje IT ľudí aj užívateľov alebo je to Váš prvý výber, voľbu BI nástroja nie je vhodné podceniť. Rôzne riešenia sa líšia funkcionalitou, schopnosťou dosiahnuť plánované prínosy, rýchlosťou implementácie alebo nákladmi pričom nie vždy platí, že to najdrahšie je to najlepšie. Software však nie je jediný kritický prvok, najmä ak chcete naozaj zlepšiť svoje ciele v oblasti financií, predaja a marketingu, znížiť náklady alebo ušetriť ľudom čas. Dôležité je tiež kto a ako BI riešenie zavedie keďže na trhu sú rôzne typy spoločnosti s rôznym prístupom k realizácií projektov. V tomto článku sa podrobnejšie pozrieme na jednotlivé typy nástrojov a dodávateľov a s nimi súvisiace ceny resp. náklady.
Téma čísla: Systémová integrácia
Prečo tak veľa IT projektov mešká a prekračuje rozpočet? A prečo majú vo všeobecnosti IT projekty zlú povesť? Dôvody bývajú rôzne, no medzi hlavné patrí nedostatočná pozornosť venovaná zadaniu. Presnejšie, malá pozornosť, ktorú organizácie venujú správnemu nastaveniu priorít. Jednou z typických chýb je snaha dosiahnuť všade ideál dnešného IT - čiže mať IT riešenia, ktoré sú flexibilné, dokážu sa rýchlo prispôsobiť zmenám, nestoja veľa, dajú sa ľahko implementovať a zároveň majú lacnú prevádzku. Nech vám dodávatelia nahovárajú čokoľvek, v reálnom živote takéto dokonalé riešenia neexistujú, ani keď použijete SOA, cloud, viacvrstvovú architektúru, alebo akúkoľvek inú technológiu.
Téma čísla: Data Leak
IW_12_2012-36-37.jpg
Jedným z hlavných rizikových prvkov, ktoré musia dnešné spoločnosti zohľadňovať pri budovaní informačnej bezpečnosti je ľudský faktor. Hrozby na organizácie pôsobia zvonka, ale aj zvnútra spoločnosti a interné hrozby predstavujú odlišný problém ako počítačové vírusy, malware a hackeri. Spoločnosti sú teda nútené voliť iné metódy a nástroje, ako rizikovým aktivitám zamestnancov zabrániť.
Téma čísla: Deduplikácia
IW_12_2012-44-45.jpg
Deduplikácia je pojem, ktorý výrazne rezonuje v dnešnom svete pamäťových zariadení. Pritom nejde o úplnú novinku - táto technológia je na trhu už niekoľko rokov. V dnešnej dobe môže mať jej využitie reálny efekt na zníženie TCO a zlepšenie ROI.
Téma čísla: Aplikácie na tímovú spoluprácu
IW_12_2012-48-49.jpg
Roky 2012 a 2013 sa v histórii stanú prelomovými z pohľadu vývoja vnútrofiremnej komunikácie. Fenomény ako sociálne siete (napr. Facebook, Twitter, LinkedIn a ďalšie) priniesli nielen novodobú platformu, kde sa ľudia virtuálne stretávajú - štatistika hovorí, že jedna minúta, z každých 4,5 minúty on-line je trávená práve na sociálnych sieťach - ale najmä nový spôsob komunikácie, ktorý postupne vytlačí v najbližších rokoch e-mail k jeho pôvodnému zámeru. Áno práve e-mail vznikol ako platforma, ktorá mala informovať adresátov, a nemala slúžiť ako kolaboračná platforma. Každý kto používa pravidelne e-mail už v dnešnej dobe pozná niečo, čo naši zákazníci pomenovali e-mail overload (pozn. grafiky v rámci tohto článku sú výtvory našich zákazníkov na otázku "Akým výzvam čelíte v rámci firemnej kolaborácie?"). Akým výzvam teda čelia zamestnanci v rámci firemnej kolaborácie? Kolaborácia s využitím e-mailu vyzerá asi nasledovne: "Re:", "Re:Re:", "Fw:", "Re: Re:Fw:Re", a samozrejme vo viacerých verziách, ktoré vznikli súčasným odpovedaním viacerých adresátov, alebo jednoduchým rozdelením komunikácie do viacerých streamov. Znamená to, že e-mail navždy zmizne? Určite nie, skôr bude potlačené jeho masívne používanie a bude mať svoje špecifické využitie. Koniec koncov, vezmime si mobilné zariadenia. Každý smartphone aj tablet dnes prichádza na trh s predinštalovaným Facebookom, Twitterom, a teda sa stáva už od zrodu zariadenia priamou konkurenciou pre e-mailových klientov.