Odborná literatúra

Časopisy / Informatika / INFOWARE 1-2/2013

picture

INFOWARE 1-2/2013

 

V dvojčísle január-február magazínu INFOWARE vám prinášame veľa zaujímavých tém čísla. Pozrieme sa na kvalitu webových stránok štátnej a verejnej správy. Prinášame reportáž z konferencie heckerov. Poradíme ako na znižovanie telekomunikačných nákladov a či účtovať on-line alebo klasicky.

Februárové vydanie magazínu INFOWARE vám však prináša aj mnoho ďalších užitočných informácií, ktoré stoja za prečítanie.

Poďte sa s nami pozrieť do obsahu vydania magazínu INFOWARE.


TÉMA ČÍSLA: BIG DATA
Aj keď v súčasnosti čoraz častejšie opakovaný pojem Big Data, alebo po našom "veľké objemy údajov" mnohí považujú za ďalšiu z marketingových fráz, odborníci na analýzu údajov vedia, že táto koncepcia ukrýva veľký potenciál. Ukladajú sa buď do cloudu, teda globálnych dátových centier, prípadne v dátových centrách veľkých firiem. Ukladajú sa nielen z vlastnej iniciatívy firiem, alebo organizácií kde vznikajú, ale aj pre dosiahnutie súladu s legislatívnymi nariadeniami o archivácii.

TÉMA ČÍSLA: WEBOVÉ STRÁNKY ŠTÁTNEJ A VEREJNEJ SPRÁVY
O kvalite webových stránok štátnej, verejnej správy a samospráv sa v médiách sporadicky vedú búrlivé diskusie. Takmer vždy to súvisí najmä s rôznymi kauzami, ktorými je tvorba webov v réžii štátu, či samosprávy častokrát poznačená. O prístupnosti rovnakých webových stránok sa však už vedú diskusie iba minimálne, ak vôbec. Na prvý pohľad by sa tak mohlo zdať, že kým kvalitu, či cenu stránky dokáže posúdiť takmer každý, prístupnosť je už viac - menej doménou odborníkov. No kým kvalita stránky je maximálne relatívna a veľmi problematicky merateľná veličina, prístupnosť je možné presne zmerať a analyzovať a následne aj hodnotiť.


TÉMA ČÍSLA: AGILNÉ TECHNIKY
Agilný development je metodika vývoja softwaru založená na postupnom iteratívnom vývoji, kde sa požiadavky vyvíjajú počas budovania projektu. Tím a dielo sa adaptuje na vzniknuté zmeny. Hlavné premenné stojace za drvivou väčšinou prístupov sú manažment zdrojov, dodávaná funkcionalita a finančná náročnosť vývoja. Podľa nich meriame úspešnosť projektov a spokojnosť klienta, ktorá je priamo závislá od naplnenia spomenutých premenných. V praxi to znamená, že si s klientom dohodneme termín dodania, finančnú kalkuláciu či potrebnú funkcionalitu. Pri bežnom projektovom manažmente hýbeme s termínom či financiami určenými pre projekt, čo sú zvyčajne premenné, ktorých zmena klienta netešia. Agile naopak umožňuje flexibilitu vo funkcionalite, ktorá ak je správne nasadená, vedie k spokojnosti klienta.


TÉMA ČÍSLA: DIGITÁLNY MARKETING
Digitálny marketing je budúcnosť. Túto frázu v nejakej obmene už počul hádam každý, kto sa oblasti marketingu venuje. Hoci to znie ako cliché, je to tak. Prečo? Ľudia (predovšetkým mladí) dnes „žijú“ svoje životy viac v online svete ako v skutočnej realite. A ak ich chcete osloviť, musíte byť tam, kde sú klienti. Internet priniesol a stále prináša nové marketingové kanály. Začalo to obyčajnými webstránkami. Neskôr pribudli blogy, YouTube, sociálne siete. Ľudia sa postupne stávajú imúnnymi voči klasickým marketingovým nástrojom ako sú bannery a textové reklamy a lá Google AdSense alebo slovenský klon Etarget. Nehovoriac už o tom, že obrovskú popularitu získava nástroj AdBlock, ktorý dokáže tieto reklamy pre návštevníka webstránky úplne skryť.


  • Počet strán: 64
  • Vydal: DIGITAL VISIONS
  • Rok vydania: 2013
  • Formát: A4
  • Cena: 1,98 eur

Kontakt

Recenzie o publikácií:

Žiadne súvisiace položky