Týždeň vedy a techniky
25.11.2010 10:25:03 | Redakcia portálu| Počet zobrazení: 1603x
29.11.2010 - 2.12.2011 | Námestie J. Herdu 2, Skladová 3, ZŠ JAMA, Trnava
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave organizuje v rámci Týždňa vedy a techniky prednášky, semináre a workshopy z oblasti médií a marketingu. Študentov aj verejnosť čakajú zaujímavé vzdelávacie aktivity, ktoré odhalia zákonitosti úspešného fungovania mediálnej a marketingovej komunikácie, ale poskytnú aj kritický pohľad na hodnoty, ktoré médiá a marketing sprostredkúvajú. Odborníci z praxe prinesú svoje vlastné skúsenosti a poznatky z praxe a priblížia študentom problémy a výzvy, s ktorými sa v praxi môžu stretnúť. Podujatie je otvorené verejnosti, vstup je zdarma.
Počas Týždňa vedy a techniky sa na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave bude konať spolu 14 prednášok, seminárov a workshopov. Ako prednášajúci vystúpia zástupcovia marketingových spoločností, médií, neziskového sektora a doktorandi Fakulty masmediálnej komunikácie. Účastníci Týždňa vedy a techniky sa dozvedia viac o trendoch v projektovom manažmente, tvorbe komunikačnej kampane či využití SWOT analýzy v praxi. Na workshope Be Media! si priamo na mieste vyskúšajú vytvoriť vlastné médium s minimálnym finančným a technickým vkladom. Na inom workshope poslucháči so záujmom o rodovú problematiku budú analyzovať reklamy a novinárske komunikáty. Študenti sa tiež zoznámia s farbami ako prostriedkom vizuálnej komunikácie v marketingu a podiskutujú o budúcnosti lomografie. Záujemcovia o oblasť marketingu si od skúseného marketéra vypočujú 15 vecí, ktoré by mali vedieť ako študenti marketingu, ale doteraz im ich možno nikto nepovedal. Iné prednášky prinesú diskusiu o postavení lokálnych televízií na Slovensku, novinárskej etike pri práci v bulvári a mediálnych osobnostiach. Nové poznatky získa publikum aj z oblasti cestovného ruchu a zmyslového brandingu.
Pondelok 29.11.2010Názov prednášky: Výskum, vývoj a inovácie v kontexte projektového manažmentu
Prednášajúci: Ing. Marína Spirová (Interná doktorandka FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 29.11.2010 – 8:00 – S 0.1 (Nám. J. Herdu 2)
Anotácia:
Prednáška bude zameraná na problematiku riadenia projektu vo výskumno-vývojových organizáciách. Študenti budú oboznámení s jednotlivými etapami vývoja nového výrobku, od koncepčného projektu, cez tvorbu konštrukčnej dokumentácie, stavbu prototypu, až po jeho testovanie. Súčasťou prednášky bude taktiež informácia o dôležitosti informácií o konkurenčných výrobkoch a taktiež o tom, ako duševné vlastníctvo a jeho ochrana vstupuje do jednotlivých vývojových etáp.
Názov prednášky: 15 vecí, ktoré som mal vedieť ako študent marketingu (no nikto mi ich nepovedal)
Prednášajúci: Ján Šifra (skúsený online marketér zo spoločnosti Etarget)
Mgr. Veronika Pizano (Interná doktorandka FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 29.11.2010 – 13:30 – BM 338 (Skladová)
Anotácia: Na prednáške s Jánom Šifrom si študenti prejdú základné veci, ktoré ich škola nenaučí a v praxi na nich bez upozornenia môžu pohorieť.
Názov prednášky: FunFón
Prednášajúci: Martin Ondrušek (Art Director Senior, Creative Teamlead Orange team, Wiktor Leo Burnett)
Dušan Mikušovič (Copywriter, Wiktor Leo Burnett)
Mgr. Martin Klementis (Interný doktorand FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 29.11.2010 – 14:30 – BM 338 (Skladová)
Anotácia:
Komunikačná kampaň + launch produktu FunFón - predplatená SIM karta Fun rádia s volaniami už od 6 centov/min., sieť zabezpečuje Orange Slovensko a.s.. Študenti prednáškou získajú zaujímavý pohľad na marketing, kedy najväčší slovenský mobilný operátor poskytne sieť alternatívnemu operátorovi, ktorý ju ďalej využíva na podporu svojej komunikácie.
Názov prednášky: „Veda“ o nakupovaní
Prednášajúci: Mgr. Veronika Hrabačková (Interná doktorandka FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 30.11.2010 – 9:30 – JAMA
Anotácia:
Nakupujeme racionálne, alebo emocionálne? Funguje zmyslový branding? Ako na krízu pozornosti? Nové smery vo výskume spotrebiteľského správania prinášajú nové výzvy pre marketérov. Spolu s rozvíjajúcimi sa novými metódami výskumu prinesie prednáška študentom aj nové pohľady na individuálne charakteristiky, ktoré ovplyvňujú spotrebiteľské správanie.
Názov prednášky: Farby ako prostriedok vizuálnej komunikácie v marketingu
Prednášajúci: Mgr. Katarína Žažová (Interná doktorandka FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 30.11.2010 – 13:00 – AM1 (Skladová)
Anotácia:
Prednáška „Farby ako prostriedok vizuálnej komunikácie v marketingu“ sa venuje tematike, miestu farieb a ich použitiu v marketingu a marketingovej komunikácii. Autorka oboznámi poslucháčov s rôznymi pohľadmi na pojem farba, rovnako poukáže na význam a pôsobenie jednotlivých farieb na recipienta. Teóriu doplní obrazovým materiálom a konkrétnymi príkladmi z marketingovej praxe.
Názov workshopu: Rodovo (ne)citlivá tvorba v mediálnej a marketingovej oblasti na Slovensku
Prednášajúci: Mgr. et Mgr. Božena Baluchová (Interná doktorandka FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 30.11.2010 – 13:30 – BM 239 (Skladová)
Anotácia:
Na pôde FMK UCM sa často operuje s pojmami ako médiá, reklama, Rada pre reklamu, EÚ, Slovensko. Po absolvovaní tohto workshopu sa bude zodpovedne narábať s aktuálnymi pojmami: rodové stereotypy, rodová rovnosť, rodov-citlivý jazyk, diskriminácia žien, mediálny obraz žien, sexizmus v reklame. Workshop bude zameraný na analýzu a ukážky rodovo (ne)citlivého písania a reklamy na Slovensku.
Názov prednášky: Postavenie lokálnych televízií na Slovensku
Prednášajúci: Ing. Peter Chmela (riaditeľ Mestskej televízie Trnava – MTT)
Ing. Andrea Vadkertiová (Externá doktorandka FMK UCM)
Ing. Ladislav Izakovič (Externý doktorand FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 30.11.2010 – 13:00 – Sklená zasadačka rektora (Nám. J. Herdu 2)
Anotácia:
Lokálne televízie sú alternatívou veľkých celoplošných médií, poskytujú podrobný spravodajský obsah z malých regiónov. Na Slovensku je približne 80 lokálnych televízií – samozrejme s rôznou kvalitou vysielania. Všetky však majú spoločného menovateľa: informovať o dianí v regióne. Lokálne televízie na Slovensku naberajú vzostupný kvalitatívny trend. Dôležitými otázkami však zostáva financovanie, legislatíva a objektivita vysielania. Niektoré lokálne televízie spolupracujú s celoplošnými televíziami ako STV, TA3 a JOJ. Príkladom môže byť spolupráca MTT s STV a Noe pri tvorbe dokumentárnych filmov.
Názov prednášky: Cestovný ruch a kúpeľníctvo
Prednášajúci: Ing. Mgr. Martin Beňuch (Interný doktorand FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 30.11.2010 – 13:45 – BM 338 (Skladová)
Anotácia:
Prednáška bude zameraná na špecifiká cestovného ruchu v kúpeľníctve na Slovensku. Hlavným cieľom bude poukázať na rozdielne vnímanie kúpeľníctva v minulosti a dnes, jeho premenu z tradičného cieľa kúpeľníctva - obnova zdravia (pobyty so spoluúčasťou poisťovní) na rozšírené wellness a relax pobyty samoplatcov. Prednáška bude zameraná najmä na komunikáciu a marketing poskytovateľov služieb CR v kúpeľníctve.
Názov prednášky: Lomografia – budúcnosť je analógová
Prednášajúci: Mgr. Martin Stropko (Interný doktorand FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 1.12.2010 – 9:00 – 10:00 – AM1 (Skladová)
Anotácia:
Lomografia je fenoménom konca 20.storočia a súčasného 21. storočia. Je to návrat ku klasickej analógovej fotografii s využitím jednoduchších či zložitejších fotoaparátov. Prednáška sa bude zaoberať históriou lomografie, základnými informáciami o lomografii a s praktickou ukážkou špeciálnych lomo-fotoaparátov a fotografických výstupov.
Názov workshopu: Be Media!
Prednášajúci: Mgr. Michal Kabát (Interný doktorand FMK UCM)
Mgr. Tomáš Farkaš (Externý doktorand FMK UCM)
Ing. Jana Grédelyová (Externá doktorandka FMK UCM)
Mgr. Marek Káčer (Interný doktorand PF TU)
Dátum, čas a miesto: 1.12. 2010 – 12:00 – AM 02 (Suterén budovy na Skladovej ulici)
Anotácia:
Blok prednášok a praktických ukážok demonštrujúci možnosti vytvárania a spravovania alternatívnych médií v digitálnej dobe. Jednotlivé sekcie predstavia základné teoretické súvislosti a predpoklady vytvárania mediálnych obsahov s minimálnou technickou, finančnou a byrokratickou náročnosťou. Speakri a ich hostia sa zamerajú prevažne na problematiku tvorby a šírenia audiovizuálnych mediálnych obsahov zo záznamu aj naživo (Mgr. Michal Kabát), technológie zvyšujúce úroveň ich obrazovej (Ing. Jana Grédelyová) a zvukovej (Mgr. Tomáš Farkaš) zložky, ako aj právne aspekty týchto procesov v súvislosti s využívaním materiálov chránených autorským zákonom (Mgr. Marek Káčer).
Workshop má obmedzenú kapacitu účastníkov (cca 35 ľudí) a je primárne určený ľuďom so záujmom o praktické využitie ponúkaných poznatkov. Pre zvyšných ľudí bude pravdepodobne naživo prenášaný internetom a teda dostupný aj zo záznamu.
Názov prednášky: Práca v bulvári a novinárska etika
Prednášajúci: Mgr. Petra Hublová (absolventka FMK na UCM, v súčasnosti pracuje ako redaktorka šoubiznisu v Centre interaktivity v TV Markíza, konkrétne pre internetový portál tvnoviny.sk. Mgr. Lucia Škrivánková (Interná doktorandka FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 1.12.2010 – 12:00 – OKO
Anotácia:
Na prednáške sa študenti dozvedia o vlastnostiach kvalitného novinára, preberú sa témy investigativity, čo obnáša práca v bulvári, novinárska etika, hranice slušnosti a podobne. Prednášajúca študentom priblíži zákulisie práce v šoubiznise, bulvári a poukáže aj na jeho pozitívne stránky.
Názov prednášky: O fungovaní neziskovej organizácie UNICEF
Prednášajúci: Anna Beňová (PR manažér, UNICEF Slovensko)
PhDr. Ján Svoboda (Interný doktorand FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 2.12.2010 – 9:00 – OKO
Anotácia:
UNICEF – globálna nezisková organizácia pôsobiaca na Slovensku. Poslucháči sa na prednáške dozvedia informácie o plánovaní, realizácii a činnosti medzinárodnej neziskovej organizácie pôsobiacej na Slovensku. Získajú tak prehľad o fungovaní zabehnutej a celosvetovo akceptovanej neziskovej organizácie.
Názov prednášky: Mediálne osobnosti o mediálnej praxi
Prednášajúci: Ľuboš Sarnovský a Lucia Barmošová (TV JOJ)
Mgr. Diana Baschierová Migaľová (Interná doktorandka FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 2.12.2010 – 10:00 – OKO
Anotácia:
Ľuboš Sarnovský a Lucia Barmošová patria už niekoľko rokov k najznámejším tváram na slovenskej mediálnej scéne. Počas svojho pôsobenia v oblasti médií nazbierali skúsenosti akos médiami, tak aj s marketingom, či spoluprácou s tretím sektorom. Študentom sprostredkujú informácie o daných oblastiach z prvej ruky.
Názov prednášky: Využitie SWOT analýzy v praxi
Prednášajúci: doc. Ing. Rudolf Rybanský, CSc., mim.prof. (vedúci Katedry marketingovej komunikácie na FMK UCM)
Mgr. Andrea Tománková (Externá doktorandka FMK UCM)
Mgr. Alexandra Gažicová (Externá doktorandka FMK UCM)
Ing. Ivana Ščasnovičová (Interná doktorandka FMK UCM)
Dátum, čas a miesto: 2.12.2010 – 13:00 – BM 338 (Skladová)
Anotácia:
SWOT analýza je dôležitou súčasťou marketingového plánovacieho procesu. Analýza SWOT kompletizuje a zoraďuje vnútorné silné a slabé stránky podniku, jeho vonkajšie príležitosti a hrozby podľa dôležitosti. Je to ľahko použiteľný nástroj na rýchle spracovanie prehľadu o strategickej situácii podniku a taktiež je východiskom pre formulovanie stratégie, ktorá vznikne ako súlad medzi internými schopnosťami podniku a jeho vonkajším prostredím. Prednáška bude zameraná najmä na praktické príklady a prípadové štúdie.
Vstup na akciu je voľný.
Kontakt
Web a kompletný program: http://fmk.ucm.sk
Facebook: udalosť s názvom Týždeň vedy a techniky FMK UCM