INFOWARE 3/2013
Marcové vydanie magazínu INFOWARE prináša niekoľko zujímavých tém. Poradíme vám, ako čo najviac vyťažiť z CRM. Pozrieme sa aj na bezpečnosť tabletov a smartfónov. Ak riešite manažment rizík a kvality v IT aj pre vás máme niekoľko tipov. To však nie je všetko. Marcový INFOWARE toho prináša oveľa viac.
On-line platobné systémy
Darcovský portál LudiaLudom.sk predstavuje z hľadiska on-line platobných systémov unikátne riešenie - spája darcov a príjemcov a poskytuje im služby, aké v darcovstve doteraz neboli bežné. Zapojiť sa môže každý - jednotlivec, organizácia či inštitúcie samosprávy. Typické prostredie portálu na e-biznis preniesol do oblasti darcovstva, autori projektu kládli dôraz na veľkú transparentnosť a možnosť spätnej väzby. Unikátnosť riešenia potvrdzuje aj úžitkový vzor, ktorý prevádzkovatelia portálu získali. Portál LudiaLudom.sk môže využívať každý. Výzvu na podporu si môžu zaregistrovať ľudia v núdzi, umelci, neziskové organizácie, nadácie, ale i samosprávy. Používatelia ich vedia podporiť najmä prostredníctvom nástrojov elektronického bankovníctva. Používateľské účty sú rozdelené do troch kategórií: darca, príjemca a overovateľ. Príjemcom i darcom môže byť ktokoľvek. Overovateľmi sa môžu stať fyzické a právnické osoby, pričom prevádzkovateľ garantuje, že ich on-line identita je totožná s tou skutočnou. Ich overenia, ktorými potvrdzujú pravdivosť informácií vo výzve, pomáhajú darcom orientovať sa na portáli.
Bezpečnosť tabletov a smartfónov
Zvýšenie výpočtovej kapacity telefónov čoraz silnejšie láka používateľov, aby svoj telefón používali namiesto prenosných počítačov aj na prístup k firemným dátam. Keďže je to väčšinou relevantná požiadavka z obchodného hľadiska, bezpečnostní špecialisti sa musia prispôsobiť a vytvoriť také prostredie, ktoré na jednej strane dovoľuje prístup k dátam z firemnej siete aj z mobilného zariadenia (napr. tablet, smartfón), ale na druhej strane nevytvorí nekontrolovaný prístup k chráneným dátam.
CRM
Obchodný úspech firiem často závisí od toho, ako dobre dokážu využiť hodnotu skrytú v údajoch z CRM. Systémy CRM, také neoceniteľné na zdieľanie informácií o zákazníkoch a komunikáciu s nimi a také užitočné pri zbere údajov o obchodnej výkonnosti, často neposkytujú práve to, čo obchodníci a obchodní manažéri potrebujú - informácie, ktoré im pomôžu lepšie rozhodovať a zamerať sa na aktuálne problémy a najlepšie príležitosti.
Manažment rizík a kvality
Metodológie na riadenie (manažment) rizík vo všeobecnosti hovoria, že riziko je „potenciálna udalosť alebo situácia v budúcnosti, ktorá môže mať nepriaznivý dosah na projekt". Riziko je teda niečo, čo ešte nenastalo, ale mohlo by nastať v budúcnosti. Vo väčšine prípadov sa pod pojmom riziko vnímajú najmä negatívne udalosti, t. j. také, ktoré zvýšia cenu či predĺžia termín dodania. Za riziko však môžeme považovať aj situáciu, ktorá má pozitívny dosah na projekt.