Myšlienky na smrť nás nútia jesť sladké
30.5.2008 10:45:39 | QNew Scientist | Počet zobrazení: 1916x
Hltanie sušienok je pre nás sladkým únikom pred rozjímaním o našom osude.
Psychológovia ukázali, že myšlienky na smrť môžu podnietiť nakupovanie. Po útoku na budovy obchodného centra v USA zaznamenali napríklad tamojšie obchody výrazný nárast nákupu luxusných produktov, potravín v konzervách a sladkostí.
Vedci z USA a Holandska chceli tento jav preskúmať, preto požiadali 746 študentov o napísanie eseje na jednu z tém „moja smrť“ alebo „návšteva zubára“. Každý z účastníkov výskumu tiež vyplnil dotazník, ktorý skúmal ich sebaúctu.
Odborníci zistili, že ľudia s malou sebaúctou, ktorí písali o smrti, konzumovali viac sladkostí a nakupovali viac vecí ako tí, ktorí písali o návšteve lekára. U ľudí s väčšou sebaúctou.
Autori výskumu si mysli, že ľudia s nízkym sebavedomím brali konzumovanie sladkého ako spôsob úniku z uvažovania o sebe, ktoré je podnietené myšlienkami na smrť. Ak sa vložia do nakupovania a jedenia, zabúdajú rozmýšľať o sebe.
Smrť je všade a myslieť na ňu sa dá prakticky stále. Vedci dúfajú, že to výrobcovia nebudú zneužívať a po správach o autonehode v televíznom vysielaní nezaradia reklamy na chutné potravinové produkty.