INFOWARE 06-07/2011
V júlovom dvojčísle magazínu INFOWARE sa pozrieme na Social banking, mikroplatby, cloud a Web 2.0. Predstavíme aj nástroje pre bezpečnostného experta, či videokonferenčné riešenia. Poradíme ako sa chrániť pred VoIP podvodmi a ako neuviaznuť v sociálnych sieťach.
Poďte sa s nami pozrieť do májového vydania magazínu INFOWARE :-)
Novinky
Medzi novinkami nájdete množstvo informácií zo sveta produktov, technológií, života IT firiem, trendov v rôznych oblastiach IT a telekomunikácií. Dozviete sa aj o zmenách vo vedení v jednotlivých firmách.
Ako pomôcť mestám, aby fungovali efektívnejšie
Branislav Šebo bol vymenovaný do pozície generálneho riaditeľa IBM na Slovensku v januári 2011. Do spoločnosti nastúpil v apríli 2008 na pozíciu obchodného riaditeľa. Svojím príchodom priniesol vyše 15 rokov skúseností, prevažne z oblasti informačných technológií, obchodu a marketingu. Pred príchodom do IBM bol členom výkonného tímu IT spoločnosti, v ktorom mal na starosti strategický rast, nové značky či kľúčové akvizície spolu v 7 krajinách. Branislav Šebo vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Bratislave. Plynule hovorí tromi svetovými jazykmi. Titul MBA získal na University of Pittsburgh, Katz Graduate School of Business, USA.
Nová éra publikovania
Nastáva znova obdobie, keď sa láme nadvláda jedného typu publikovania informácií a prichádza nová. Po papyrusoch, kníhtlači a webových stránkach prišiel čas, keď aj eBookom a knihám v PDF prichádza nová konkurencia.
Archivácia a zálohovanie dát v podniku
Archivovanie elektronickej pošty nepatrí medzi používateľmi k zvlášť obľúbeným činnostiam. Mnohí majú za sebou nepekné zážitky z neraz neúspešnej archivácie starších e-mailov, ich exportov, importov, správy a ďalších procesov vyznačujúcich sa pomerne vysokým rizikom straty dôležitých záznamov podnikovej komunikácie. Cieľom tohto článku je ukázať, že aj problematiku archivácie podnikových e-mailov možno dnes vyriešiť efektívnym a elegantným spôsobom. Zároveň naznačuje konkrétne kroky, ktoré treba urobiť na vytvorenie funkčného archivačného riešenia. Skôr ako sa začneme zaoberať archiváciou, treba tento pojem vymedziť a povedať, že archivácia sa v žiadnom prípade nerovná zálohovaniu. Zálohovanie elektronickej pošty je uloženie aktuálneho obsahu poštového servera v danom okamihu na nejaké záložné médium s cieľom jeho prípadnej obnovy. Archivácia však znamená ukladanie všetkých prijatých a odoslaných e-mailov nezávisle od vôle používateľa a v pôvodnom stave. Na rozdiel od zálohovania, keď je pošta uložená i s vykonanými zmenami, obsahuje archív všetku poštu presne tak, ako prišla na poštový server.
Bezpečnosť ústrední VoIP pripojených na internet
Telefónne ústredne založené na technológiách Voice over IP (a predovšetkým na protokole SIP) sú už dlhý čas populárnym riešením telekomunikačných potrieb firiem a často aj domácich používateľov. Oproti starým „drôtovým“ ústredniam ponúkajú väčšiu flexibilitu v možnostiach nastavenia a, samozrejme, aj úsporu telekomunikačných nákladov, pretože si možno vyberať z radu alternatívnych poskytovateľov, ktorí ponúkajú veľmi výhodné ceny.
HelpDesk – efektívny systém používateľskej podpory
Infokomunikačné technológie (ICT) patria medzi najrýchlejšie sa rozvíjajúce oblasti technického života. Podobne ako ICT vlastnou evolúciou prechádza aj ICT Service Desk. Z pôvodnej myšlienky vytvoriť bránu do sveta ICT aj pre koncových používateľov zriadením helpdesku, resp. call centra či infolinky sa postupne stal kľúčový prvok v oblasti poskytovania ICT služieb – Service Desk. Prevádzkové denníky a papierové záznamy o poruchách z čias helpdesku postupne nahradili sofistikované aplikačné riešenia, bez ktorých si dnes už ICT podporu ani nevieme predstaviť. Aplikácie Service Desk umožňujú v súlade s best practices nielen automatizovať procesy riadenia zákazníckych požiadaviek, ale aj riadiť celé portfóliá poskytovaných ICT služieb.
Sociálne siete – dobrý sluha / zlý pán
Sociálne siete sa stali fenoménom tejto doby. Každý pokročilý používateľ internetu má vytvorené minimálne jedno konto na niektorej z populárnych sietí, ako sú napríklad často skloňované Facebook, LinkedIn či Twitter. Kým použitie niektorých z nich je efektívnym márnením nášho času, sú situácie, keď nám siete pomáhajú čas šetriť, respektíve získať a spracovať informácie, ku ktorým by sme sa bežnými prostriedkami v rozumnom čase nedostali. Dnes, keď väčšina z nás má prístup k internetu, vlastníme zariadenie na komunikáciu a sme intelektuálne vybavení na prácu v sociálnej sieti, je otázkou, prečo tieto vymoženosti nepoužiť na zvýšenie efektivity organizácie, pre ktorú pracujeme.
Júnové dvojčíslo magazínu pre IT profesionálov INFOWARE nájdete v stánkoch už 3. júna.