ELEARNING.SK | PR SPRÁVY | GSGROUP | NAJDES.SK | BRIGÁDY, PRÁCA | GLOBALOFFICE.SK | REGISTRAČNÉ VIRTUÁlNE SÍDLO FIRMY | MINCE | CMS | ESHOP | TESTIVA
Prihlásenie:
>Staňte sa redaktorom eQuark.sk

eQuark.sk

Anketa

Ak by ste o tom mohli rozhodnúť práve vy, zaradili by ste Pluto opäť medzi planéty?

Quark

Odborná literatúra

Časopisy / Informatika / INFOWARE 06-07/2011

picture

INFOWARE 06-07/2011

 

V jú­lo­vom dvoj­čís­le ma­ga­zí­nu IN­FOWARE sa po­zrie­me na So­cial ban­king, mik­rop­lat­by, cloud a Web 2.0. Pred­sta­ví­me aj nás­tro­je pre bez­peč­nos­tné­ho exper­ta, či vi­deo­kon­fe­ren­čné rie­še­nia. Po­ra­dí­me ako sa chrá­niť pred VoIP po­dvod­mi a ako neu­viaz­nuť v so­ciál­nych sie­ťach.

Po­ďte sa s na­mi po­zrieť do má­jo­vé­ho vy­da­nia ma­ga­zí­nu IN­FOWARE :-)


No­vin­ky
Med­zi no­vin­ka­mi náj­de­te množ­stvo in­for­má­cií zo sve­ta pro­duk­tov, tec­hno­ló­gií, ži­vo­ta IT fi­riem, tren­dov v rôz­nych ob­las­tiach IT a te­le­ko­mu­ni­ká­cií. Doz­vie­te sa aj o zme­nách vo ve­de­ní v jed­not­li­vých fir­mách.

Ako po­môcť mes­tám, aby fun­go­va­li efek­tív­nej­šie
Bra­nis­lav Šebo bol vy­me­no­va­ný do po­zí­cie ge­ne­rál­ne­ho ria­di­te­ľa IBM na Slo­ven­sku v ja­nuá­ri 2011. Do spo­loč­nos­ti nas­tú­pil v ap­rí­li 2008 na po­zí­ciu ob­chod­né­ho ria­di­te­ľa. Svo­jím príc­ho­dom pri­nie­sol vy­še 15 ro­kov skú­se­nos­tí, pre­važ­ne z ob­las­ti in­for­mač­ných tec­hno­ló­gií, ob­cho­du a mar­ke­tin­gu. Pred príc­ho­dom do IBM bol čle­nom vý­kon­né­ho tí­mu IT spo­loč­nos­ti, v kto­rom mal na sta­ros­ti stra­te­gic­ký rast, no­vé znač­ky či kľú­čo­vé ak­vi­zí­cie spo­lu v 7 kra­ji­nách. Bra­nis­lav Šebo vy­štu­do­val Eko­no­mic­kú uni­ver­zi­tu v Bra­tis­la­ve. Ply­nu­le ho­vo­rí tro­mi sve­to­vý­mi ja­zyk­mi. Ti­tul MBA zís­kal na Uni­ver­si­ty of Pit­tsburgh, Katz Gra­dua­te School of Bu­si­ness, USA.

No­vá éra pub­li­ko­va­nia
Nas­tá­va zno­va ob­do­bie, keď sa lá­me nad­vlá­da jed­né­ho ty­pu pub­li­ko­va­nia in­for­má­cií a pric­hád­za no­vá. Po pa­py­ru­soch, kníh­tla­či a webo­vých strán­kach pri­šiel čas, keď aj eBoo­kom a kni­hám v PDF pric­hád­za no­vá kon­ku­ren­cia.

Ar­chi­vá­cia a zá­lo­ho­va­nie dát v po­dni­ku
Ar­chi­vo­va­nie elek­tro­nic­kej po­šty ne­pat­rí med­zi po­uží­va­teľ­mi k zvlášť ob­ľú­be­ným čin­nos­tiam. Mno­hí ma­jú za se­bou ne­pek­né zá­žit­ky z ne­raz neús­peš­nej ar­chi­vá­cie star­ších e-mai­lov, ich expor­tov, im­por­tov, sprá­vy a ďal­ších pro­ce­sov vy­zna­ču­jú­cich sa po­mer­ne vy­so­kým ri­zi­kom stra­ty dô­le­ži­tých zá­zna­mov po­dni­ko­vej ko­mu­ni­ká­cie. Cie­ľom toh­to člán­ku je uká­zať, že aj prob­le­ma­ti­ku ar­chi­vá­cie po­dni­ko­vých e-mai­lov mož­no dnes vy­rie­šiť efek­tív­nym a ele­gan­tným spô­so­bom. Zá­ro­veň naz­na­ču­je kon­krét­ne kro­ky, kto­ré tre­ba uro­biť na vy­tvo­re­nie fun­kčné­ho ar­chi­vač­né­ho rie­še­nia. Skôr ako sa za­čne­me za­obe­rať ar­chi­vá­ciou, tre­ba ten­to po­jem vy­med­ziť a po­ve­dať, že ar­chi­vá­cia sa v žiad­nom prí­pa­de ne­rov­ná zá­lo­ho­va­niu. Zá­lo­ho­va­nie elek­tro­nic­kej po­šty je ulo­že­nie ak­tuál­ne­ho ob­sa­hu po­što­vé­ho server­a v da­nom oka­mi­hu na ne­ja­ké zá­lož­né mé­dium s cie­ľom je­ho prí­pad­nej ob­no­vy. Ar­chi­vá­cia však zna­me­ná uk­la­da­nie všet­kých pri­ja­tých a od­os­la­ných e-mai­lov ne­zá­vis­le od vô­le po­uží­va­te­ľa a v pô­vod­nom sta­ve. Na roz­diel od zá­lo­ho­va­nia, keď je poš­ta ulo­že­ná i s vy­ko­na­ný­mi zme­na­mi, ob­sa­hu­je ar­chív všet­ku po­štu pres­ne tak, ako priš­la na po­što­vý server.

Bez­peč­nosť ús­tred­ní VoIP pri­po­je­ných na inter­net
Te­le­fón­ne ús­tred­ne za­lo­že­né na tech­no­ló­giách Voi­ce over IP (a pre­dov­šet­kým na pro­to­ko­le SIP) sú už dl­hý čas po­pu­lár­nym rie­še­ním te­le­ko­mu­ni­kač­ných po­trieb fi­riem a čas­to aj do­má­cich po­uží­va­te­ľov. Op­ro­ti sta­rým „drô­to­vým“ ús­tred­niam po­nú­ka­jú väč­šiu flexibi­li­tu v mož­nos­tiach nas­ta­ve­nia a, sa­moz­rej­me, aj ús­po­ru te­le­ko­mu­ni­kač­ných nák­la­dov, pre­to­že si mož­no vy­be­rať z ra­du al­ter­na­tív­nych po­sky­to­va­te­ľov, kto­rí po­nú­ka­jú veľ­mi vý­hod­né ce­ny.

Hel­pDesk – efek­tív­ny sys­tém po­uží­va­teľ­skej po­dpo­ry
In­fo­ko­mu­ni­kač­né tec­hno­ló­gie (ICT) pa­tria med­zi naj­rýc­hlej­šie sa roz­ví­ja­jú­ce ob­las­ti tec­hnic­ké­ho ži­vo­ta. Po­dob­ne ako ICT vlas­tnou evo­lú­ciou prec­hád­za aj ICT Servic­e Desk. Z pô­vod­nej myš­lien­ky vy­tvo­riť brá­nu do sve­ta ICT aj pre kon­co­vých po­uží­va­te­ľov zria­de­ním hel­pdes­ku, resp. call cen­tra či in­fo­lin­ky sa po­stup­ne stal kľú­čo­vý pr­vok v ob­las­ti po­sky­to­va­nia ICT slu­žieb – Servic­e Desk. Pre­vád­zko­vé den­ní­ky a pa­pie­ro­vé zá­zna­my o po­ru­chách z čias hel­pdes­ku po­stup­ne nah­ra­di­li so­fis­ti­ko­va­né ap­li­kač­né rie­še­nia, bez kto­rých si dnes už ICT po­dpo­ru ani ne­vie­me pred­sta­viť. Ap­li­ká­cie Servic­e Desk umož­ňu­jú v sú­la­de s best prac­ti­ces nie­len auto­ma­ti­zo­vať pro­ce­sy ria­de­nia zá­kaz­níc­kych po­žia­da­viek, ale aj ria­diť ce­lé po­rtfó­liá po­sky­to­va­ných ICT slu­žieb.

So­ciál­ne sie­te – dob­rý slu­ha / zlý pán
So­ciál­ne sie­te sa sta­li fe­no­mé­nom tej­to do­by. Kaž­dý po­kro­či­lý po­uží­va­teľ inter­ne­tu má vy­tvo­re­né mi­ni­mál­ne jed­no kon­to na niek­to­rej z po­pu­lár­nych sie­tí, ako sú nap­rík­lad čas­to sklo­ňo­va­né Fa­ce­book, Lin­ke­dIn či Twit­ter. Kým po­uži­tie niek­to­rých z nich je efek­tív­nym már­ne­ním náš­ho ča­su, sú si­tuácie, keď nám sie­te po­má­ha­jú čas šet­riť, res­pek­tí­ve zís­kať a spra­co­vať in­for­má­cie, ku kto­rým by sme sa bež­ný­mi pros­tried­ka­mi v ro­zum­nom ča­se ne­dos­ta­li. Dnes, keď väč­ši­na z nás má prís­tup k inter­ne­tu, vlas­tní­me za­ria­de­nie na ko­mu­ni­ká­ciu a sme in­te­lek­tuál­ne vy­ba­ve­ní na prá­cu v so­ciál­nej sie­ti, je otáz­kou, pre­čo tie­to vy­mo­že­nos­ti ne­pou­žiť na zvý­še­nie efek­ti­vi­ty or­ga­ni­zá­cie, pre kto­rú pra­cu­je­me.

Jú­no­vé dvoj­čís­lo ma­ga­zí­nu pre IT pro­fe­sio­ná­lov IN­FOWARE náj­de­te v stán­koch už 3. jú­na.

  • Počet strán: 64
  • Vydal: DIGITAL VISIONS
  • Rok vydania: 2011
  • Formát: A4
  • Cena: 1,98 eur

Kontakt

Recenzie o publikácií:

Žiadne súvisiace položky
 
Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.