ELEARNING.SK | PR SPRÁVY | GSGROUP | NAJDES.SK | BRIGÁDY, PRÁCA | GLOBALOFFICE.SK | REGISTRAČNÉ VIRTUÁlNE SÍDLO FIRMY | MINCE | CMS | ESHOP | TESTIVA
Prihlásenie:
>Staňte sa redaktorom eQuark.sk

eQuark.sk

Anketa

Ak by ste o tom mohli rozhodnúť práve vy, zaradili by ste Pluto opäť medzi planéty?

Quark

Odborná literatúra

Časopisy / Informatika / INFOWARE 08-09/2011

picture

INFOWARE 08-09/2011

 

V sep­tem­bro­vom dvoj­čís­le ma­ga­zí­nu IN­FOWARE vám opäť pri­ná­ša­me za­ují­ma­vé té­my čís­la. Po­zrie­me sa na geog­ra­fic­ké in­for­mač­né sys­té­my, kto­ré za pos­led­ných päť ro­kov pre­ko­na­li ob­rov­ský roz­voj a dos­ta­li sa do kaž­dej kan­ce­lá­rie či do­mác­nos­ti. Od­bor­ní­ci po­ra­dia aj v ob­las­ti sys­té­mu ria­de­nia vzťa­hov so zá­kaz­ník­mi v té­me CRM, či v ob­las­ti iden­ti­ty ma­na­ge­men­tu a je­ho prak­tic­kom vy­uži­tí v biz­nis pros­tre­dí. Po­ra­dí­me aj s ma­naž­men­tom ri­zík a kva­li­ty v IT pro­jek­toch. To však zďa­le­ka nie je všet­ko. Sep­tem­bro­vé dvoj­čís­lo ma­ga­zí­nu IN­FOWARE pri­ná­ša aj za­ují­ma­vé pries­ku­my, roz­ho­vo­ry, in­for­mač­né vi­zit­ká­re a mno­ho ďal­ších uži­toč­ných in­for­má­cií, kto­ré sú v IT biz­ni­se dô­le­ži­té.

Poď­te sa s na­mi po­zrieť do ob­sa­hu sep­tem­bro­vé­ho dvoj­čís­la ma­ga­zí­nu IN­FOWARE :-)


No­vin­ky
Me­dzi no­vin­ka­mi náj­de­te množ­stvo in­for­má­cií zo sve­ta pro­duk­tov, tech­no­ló­gií, ži­vo­ta IT fi­riem, tren­dov v rôz­nych ob­las­tiach IT a te­le­ko­mu­ni­ká­cií. Doz­vie­te sa aj o zme­nách vo ve­de­ní v jed­not­li­vých fir­mách.

Geog­ra­fic­ké in­for­mač­né sys­té­my
Geog­ra­fic­ké in­for­mač­né sys­té­my (GIS) pre­ko­na­li po­čas pos­led­ných pia­tich ro­kov ob­rov­ský roz­voj a dos­ta­li sa tak­mer do kaž­dej kan­ce­lá­rie či do­mác­nos­ti. Na­priek to­mu, ak sa opý­tam nie­ko­ho z ro­di­ny ale­bo pria­te­ľov na GIS, mám po­cit, že sa ich pý­tam na nie­čo vy­so­ko od­bor­né, čo pat­rí len na uni­ver­zit­nú pô­du či do pre­zen­tá­cií špe­cia­li­zo­va­ných fi­riem. GIS je pri­tom vša­de oko­lo nás.

Zá­kaz­ník, or­ga­ni­zá­cia a CRM
My zá­kaz­ní­ci sme za­hl­te­ní in­for­má­cia­mi. Ve­ľa z nich má ko­merč­ný cha­rak­ter a sna­žia sa nás pre­ho­vo­riť ale­bo pres­ved­čiť, aby sme si pre­zen­to­va­ný pro­dukt kú­pi­li (pre­ho­vá­ra­nie uka­zu­je zda­nie prav­dy, pres­vied­ča­nie jej pod­sta­tu). V te­le­ví­zii, roz­hla­se, tla­či i pot­la­či pred­me­tov, na uli­ci, vša­de stre­tá­va­me sta­tic­ké i po­hyb­li­vé, ob­ra­zo­vé aj zvu­ko­vé pú­ta­če po­zor­nos­ti. Na ve­rej­ných mies­tach aj v súk­ro­mí prú­di k na­šim zmys­lom nep­re­ber­ná zmes po­núk všet­ké­ho dru­hu a kva­li­ty.

Iden­ti­ty ma­na­ge­ment
Ho­ci sprá­va iden­tít a prís­tu­pov mô­že znieť ako zná­ma a oboh­ra­ná té­ma, ús­peš­ných im­ple­men­tá­cií je po ce­lom sta­rom kon­ti­nen­te má­lo. Zá­rod­ky prob­lé­mov pri za­vá­dza­ní rie­še­ní na sprá­vu iden­tít a prís­tu­pov (IAM – Iden­ti­ty & Ac­cess Ma­na­ge­ment) u veľ­kých zá­kaz­ní­kov vzni­ka­jú už pred za­ča­tím pro­jek­tov. Fir­my sa sna­žia za­ve­de­ním IAM spl­niť po­žia­dav­ky no­riem ISO a SOX, ale zvy­čaj­ne si neu­ve­do­mu­jú, že pri ta­kých­to cie­ľoch si pro­jekt v kon­ku­ren­cii iných pod­ni­ko­vých ini­cia­tív sot­va zís­ka me­dzi ma­na­žér­mi ta­ký reš­pekt, aby sa mu uš­li ne­vyh­nut­né fi­nan­cie aj iné zdro­je. Tak­ti­ka „rob­me len mi­ni­mum ne­vyh­nut­né­ho“ v tom­to prí­pa­de sku­toč­ne k cie­ľu ne­ve­die.

Ma­naž­ment ri­zík a kva­li­ty v IT pro­jek­toch
Kaž­dý IT pro­jekt na to, aby bol ús­peš­ný, mu­sí byť jas­ne a tran­spa­ren­tne nap­lá­no­va­ný. Nás­led­né pro­jek­to­vé ria­de­nie je už len la­hôd­ka, ak ne­bo­li za­ned­ba­né pr­vot­né ak­ti­vi­ty pred tým, ako sa pro­jekt za­čal. Ak všet­ko ide ako po mas­le, pro­jekt len mo­ni­to­ru­je­me a v po­ko­ji si „od­faj­kne­me“ ús­peš­né eta­py a míľ­ni­ky pro­jek­tu.

Dá­to­vé cen­trá na Slo­ven­sku
Is­to­ta vlas­tníc­tva server­a je lá­ka­vá a pô­so­bí ako sta­bil­né, dl­ho­do­bé rie­še­nie, kto­ré pri­ná­ša flexibi­li­tu na ope­ra­tív­nej a tech­nic­kej úrov­ni. Net­re­ba však za­bú­dať, že ta­ké­to rie­še­nie mô­že svo­ji­mi ná­rok­mi na ka­pi­tál a reali­zá­ciu uvr­hnúť spo­loč­nosť do čer­ve­ných čí­sel. Ak sa roz­ho­du­je­me me­dzi vy­uži­tím vir­tuál­ne­ho či de­di­ko­va­né­ho server­a ale­bo umies­tne­ním vlas­tné­ho server­a v dá­to­vom cen­tre (DC), je to zvy­čaj­ne nie­len otáz­ka fi­nan­cií. Na­priek to­mu, že tie­to rie­še­nia pô­so­bia na pr­vý poh­ľad po­dob­ne, pri pod­rob­nej­šom skú­ma­ní náj­de­me zá­sad­né roz­die­ly.

Sep­tem­bro­vé dvoj­čís­lo ma­ga­zí­nu pre IT pro­fe­sio­ná­lov IN­FOWARE náj­de­te na stán­koch už 6. sep­tem­bra :-)

  • Počet strán: 72
  • Vydal: DIGITAL VISIONS
  • Rok vydania: 2011
  • Formát: A4
  • Cena: 1,98 eur

Kontakt

Recenzie o publikácií:

Žiadne súvisiace položky
 
Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.