INFOWARE 08-09/2011
V septembrovom dvojčísle magazínu INFOWARE vám opäť prinášame zaujímavé témy čísla. Pozrieme sa na geografické informačné systémy, ktoré za posledných päť rokov prekonali obrovský rozvoj a dostali sa do každej kancelárie či domácnosti. Odborníci poradia aj v oblasti systému riadenia vzťahov so zákazníkmi v téme CRM, či v oblasti identity managementu a jeho praktickom využití v biznis prostredí. Poradíme aj s manažmentom rizík a kvality v IT projektoch. To však zďaleka nie je všetko. Septembrové dvojčíslo magazínu INFOWARE prináša aj zaujímavé prieskumy, rozhovory, informačné vizitkáre a mnoho ďalších užitočných informácií, ktoré sú v IT biznise dôležité.
Poďte sa s nami pozrieť do obsahu septembrového dvojčísla magazínu INFOWARE :-)
Novinky
Medzi novinkami nájdete množstvo informácií zo sveta produktov, technológií, života IT firiem, trendov v rôznych oblastiach IT a telekomunikácií. Dozviete sa aj o zmenách vo vedení v jednotlivých firmách.
Geografické informačné systémy
Geografické informačné systémy (GIS) prekonali počas posledných piatich rokov obrovský rozvoj a dostali sa takmer do každej kancelárie či domácnosti. Napriek tomu, ak sa opýtam niekoho z rodiny alebo priateľov na GIS, mám pocit, že sa ich pýtam na niečo vysoko odborné, čo patrí len na univerzitnú pôdu či do prezentácií špecializovaných firiem. GIS je pritom všade okolo nás.
Zákazník, organizácia a CRM
My zákazníci sme zahltení informáciami. Veľa z nich má komerčný charakter a snažia sa nás prehovoriť alebo presvedčiť, aby sme si prezentovaný produkt kúpili (prehováranie ukazuje zdanie pravdy, presviedčanie jej podstatu). V televízii, rozhlase, tlači i potlači predmetov, na ulici, všade stretávame statické i pohyblivé, obrazové aj zvukové pútače pozornosti. Na verejných miestach aj v súkromí prúdi k našim zmyslom nepreberná zmes ponúk všetkého druhu a kvality.
Identity management
Hoci správa identít a prístupov môže znieť ako známa a obohraná téma, úspešných implementácií je po celom starom kontinente málo. Zárodky problémov pri zavádzaní riešení na správu identít a prístupov (IAM – Identity & Access Management) u veľkých zákazníkov vznikajú už pred začatím projektov. Firmy sa snažia zavedením IAM splniť požiadavky noriem ISO a SOX, ale zvyčajne si neuvedomujú, že pri takýchto cieľoch si projekt v konkurencii iných podnikových iniciatív sotva získa medzi manažérmi taký rešpekt, aby sa mu ušli nevyhnutné financie aj iné zdroje. Taktika „robme len minimum nevyhnutného“ v tomto prípade skutočne k cieľu nevedie.
Manažment rizík a kvality v IT projektoch
Každý IT projekt na to, aby bol úspešný, musí byť jasne a transparentne naplánovaný. Následné projektové riadenie je už len lahôdka, ak neboli zanedbané prvotné aktivity pred tým, ako sa projekt začal. Ak všetko ide ako po masle, projekt len monitorujeme a v pokoji si „odfajkneme“ úspešné etapy a míľniky projektu.
Dátové centrá na Slovensku
Istota vlastníctva servera je lákavá a pôsobí ako stabilné, dlhodobé riešenie, ktoré prináša flexibilitu na operatívnej a technickej úrovni. Netreba však zabúdať, že takéto riešenie môže svojimi nárokmi na kapitál a realizáciu uvrhnúť spoločnosť do červených čísel. Ak sa rozhodujeme medzi využitím virtuálneho či dedikovaného servera alebo umiestnením vlastného servera v dátovom centre (DC), je to zvyčajne nielen otázka financií. Napriek tomu, že tieto riešenia pôsobia na prvý pohľad podobne, pri podrobnejšom skúmaní nájdeme zásadné rozdiely.
Septembrové dvojčíslo magazínu pre IT profesionálov INFOWARE nájdete na stánkoch už 6. septembra :-)