
Ako si lepšie zorganizovať deň?
16.1.2023 09:30:08 | Redakcia portáluhttps://www.brigada.sk/ | Počet zobrazení: 572x
Máte problém zosúladiť všetky povinnosti a pritom si nájsť aj čas na seba? Dni majú iba 24 hodín a nedá sa vám všetko postíhať tak ako by ste chceli? Naučte sa základné pravidlá time managmenetu.
Time management je tu pre každého, pomôže vám usporiadať si deň, byť produktívnejší a napokon aj spokojneším. Ako začať?
Naplánujte si deň
Prvé dni sledujte, ako dlho vám jednotlivé aktivity počas dňa trvajú - napríklad konkrétne úlohy v práci, koníčky, varenie a podobne. Tieto časy nemusia byť úplne presné, ale aspoň približné, aby ste ich vedeli zaradiť do svojho plánu na deň.
Plán na deň si môžete prichstať hneď ráno, pri káve alebo čaji. Vezmnite do ruky papier a pero a začnite s rozpisom úloh na deň, vyjde vám časová os s časovými blokmi, tu bude potrebné premyslieť si koľko času venujte akej aktivite.
Určite si priority
Mnoho ľudí robí tú chybu, že úlohy, ktoré sú časovo náročnejšie alebo ich stresujú, presúvajú na neskôr. Tieto namáhavé aktivity odporúčame presunúť dopredu, napríklad na začiatok dňa. Nepríjemností sa tak rýchlejšie zbavíte a budete môsť neskôr pracovať na ďalších, možno jednoduchších.
Dobre sa zamyslite, či všetky úlohy majú vo vašom pláne zmyseľ. Ak nájdete také, ktoré vás nijako neobohatia, alebo ich viete niekomu prenechať, odstráňte ich.
Nezabúdajte, že oddych je potrebný. Medzi úlohami si dávajte pauzu.
Upracte si
Čisté prostredie vie veľmi príjemne ovplyvniť myseľ človeka. Veci, ktoré na pracovnej ploche nepotrebujete, alebo zbytočne odvádzajú vašu pozornosť, jednoducho dajte preč, schovajte ich alebo zahoďte.
Neplatí to iba o prostredí, tí, čo pracujú za počítačom by si mohli najprv upratať aj pracovnú plochu v počítači, záložky a dokumenty. Zbytočne nebudete strácať čas hľadaním súborov a potrebných pomôcok na výkon svojej práce.
Nájdite si pomocníka
Aby ste mohli dôkladne sledovať svoj čas, vytvárať si plány a zapisovať podstatné termíny, dátumy a časy, mali by ste si nájsť pomocníka. NIekomu vyhovujú mobilné aplikácie, pretože majú mobil vždy poruke. Niekomu vyhovuje viac kalendár alebo diár, ktorý však musíte mať vždy pri sebe.
Pre efektívne riadenie času je podstatná dávka sebadisciplíny a dôslednosť. Počas dŇa venujte minimálnu pozornosť mobilu a sociálnym sieťam, ako najväčším zlodejom času. Sústreďte sa a nenechajte sa vykoľajiť, ak niečo nebudete stíhať. Časové bloky môžu byť obrazné a môžete si dať čas navyše, aby ste sa zbytočne nestresovali.
Chceli by ste sa o time managemente dozvedieť viac? Celý článok nájdete na Brigada.sk